Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Четири съвета преди да поръчате подарък за Свети Валентин

30.01.2017

Най-романтичният празник наближава, а ако искате наистина да направите изненада на половинката си с хубав подарък, е добре да спазвате някои важни правила. Препоръките важат, ако ще правите онлайн поръчка за празника.

 

  1. Ако сте решили да подарите изкусително бельо на дамата на сърцето си, проверете точния размер. Причината е, че Законът за защита на потребителите не задължава търговците да приемат обратно стоки и продукти, които са свързани с личната хигиена. По същия начин не може да върнете козметика, парфюми, цветя, сладки и бонбони или дискове с музика, поръчани онлайн, както и продукт, изработен по ваш модел и указания. За останалите стоки имате срок от 14 дни, за да го направите, в случай че вашият партньор не хареса подаръка.
  2. Ако покупките, които са направени с идея да се доставят точно на Свети Валентин, не бъдат доставени навреме, то вие може да се откажете от договора и да си искате парите обратно, без да давате допълнителен срок за изпълнение на поетия ангажимент. Това трябва да стане писмено чрез имейл до търговеца.
  3. Ако искате да подарите ваучер за посещение в СПА, салон за красота, настаняване в хотел или за покупка от даден магазин, то внимателно прочетете общите условия на сайта, при които ваучерът може да се използва. Проверете срокът и условията, при които той е валиден, както и дали не се изисква предварително запазване на час за посещението. Проверете и дали в хотела има свободни места за желаните от вас дати.
  4. Ако планирате като подарък екскурзия със самолет, то е важно да знаете, че 14-дневният срок за размисъл не важи и няма как да се откажете нито от почивката, нито от пътуването, освен ако в общите условия на сайта или в тарифата на билета не е предвидена такава опция. Но дори и да има подобен вариант, има вероятност да ви се наложи да платите определена такса.

Снимка: www.pexels.com
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре