Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какво да знаете, ако ще пътувате за ски ваканция със самолет

31.01.2017

Най-сетне дойде редът и на вашата ски ваканция. А ако ще пътувате със самолет до мечтаната дестинация, то вижте нашите съвети.

Преди да стегнете багажа и ските, обърнете внимание на резервацията си за полета. Част от авиокомпаниите имат „квота“ за ски и сноуборд, така че е добре предварително да проверите дали ще има място и за вашето оборудване. Необходимо е поне 2-3 дни преди датата на полета да заявите изрично, че ще вземете със себе си и багаж с неправилна форма. Някои от превозвачите приемат ските и обувките за един брой багаж и съответно го таксуват само веднъж, докато други имат ограничения за дължината и теглото им.

Опаковайте ските и щеките добре, а най-ценното от екипировката – обувките, може да сложите и в ръчния багаж. Така, ако сакът със ските се загуби или отиде на друго летище, то няма опасност да търсите и нови обувки, вместо да се наслаждавате на белите писти.

В случай че в куфара ви има по-скъпа спортна екипировка, то нашият съвет е да го застраховате допълнително. Според Монреалската конвенция при забавен, загубен или повреден  багаж авиокомпаниите дължат обезщетение максимум до около  1200 евро. Много важно е обаче да можете да докажете, че съответните вещи са били в куфара, както и да представите касовите бележки за тях.

Летищата са оживени места, затова предвидете достатъчно време – и на отиване, и на връщане, за да може да минете контрола на багажа и през проверката за сигурност, без да се изнервяте.


Снимка: www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре