Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какво да знаете, ако ще пътувате за ски ваканция със самолет

31.01.2017

Най-сетне дойде редът и на вашата ски ваканция. А ако ще пътувате със самолет до мечтаната дестинация, то вижте нашите съвети.

Преди да стегнете багажа и ските, обърнете внимание на резервацията си за полета. Част от авиокомпаниите имат „квота“ за ски и сноуборд, така че е добре предварително да проверите дали ще има място и за вашето оборудване. Необходимо е поне 2-3 дни преди датата на полета да заявите изрично, че ще вземете със себе си и багаж с неправилна форма. Някои от превозвачите приемат ските и обувките за един брой багаж и съответно го таксуват само веднъж, докато други имат ограничения за дължината и теглото им.

Опаковайте ските и щеките добре, а най-ценното от екипировката – обувките, може да сложите и в ръчния багаж. Така, ако сакът със ските се загуби или отиде на друго летище, то няма опасност да търсите и нови обувки, вместо да се наслаждавате на белите писти.

В случай че в куфара ви има по-скъпа спортна екипировка, то нашият съвет е да го застраховате допълнително. Според Монреалската конвенция при забавен, загубен или повреден  багаж авиокомпаниите дължат обезщетение максимум до около  1200 евро. Много важно е обаче да можете да докажете, че съответните вещи са били в куфара, както и да представите касовите бележки за тях.

Летищата са оживени места, затова предвидете достатъчно време – и на отиване, и на връщане, за да може да минете контрола на багажа и през проверката за сигурност, без да се изнервяте.


Снимка: www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 60 години Римски договори

    Преди 60 години, на 25 март 1957 г., с договорите, подписани в Рим, се е родила Европейската икономическа общност (ЕИО). Днес Европейският съюз е най-големият пазар в света с 508 млн. души, които се възползват от предимствата на различни потребителски права, а хора, стоки и услуги могат да се движат свободно през ...

  • 24 000 потребители използваха новата европейска платформа през първата година

    Макар в ЕС да съществуват строги правила за защита на потребителите, на практика понякога за потребителите е трудно да получат правна защита, когато техните права са нарушени, особено в трансграничен контекст.

  • Социалните мрежи готвят промени в полза на потребителите

    Органите за защита на потребителите в ЕС получават все по-голям брой оплаквания от потребители, станали жертва на мошеничества и измами при използване на уебсайтове на социалните медии, както и от такива, сблъскали се с условия за ползване, несъобразени със законодателството на ЕС за защита на потребителите.

  • Играчките начело на опасните стоки и през 2016 г.

    През 2016 г. националните органи използваха по-активно системата за бърз обмен на информация и отстраниха повече опасни продукти от магазините. Въпреки това все повече от опасните продукти, за които е подаден сигнал в тази система, се продават и на онлайн платформи. По тази причина Европейската комисия ускори ...

  • Информационен щанд и забавни снимки за Деня на потребителите

    По повод 15 март, Международният ден на потребителите, Европейски потребителски център България отвори информационен щанд в „Сердика Център“ в София. Целта беше да информираме хората на място за правата им като потребители при пазаруване или пътуване в друга страна от Европейския съюз.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [35]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре