Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Информационен щанд и забавни снимки за Деня на потребителите

15.03.2017

По повод 15 март, Международният ден на потребителите, Европейски потребителски център България отвори информационен щанд в „Сердика Център“ в София. Целта беше да информираме хората на място за правата им като потребители при пазаруване или пътуване в друга страна от Европейския съюз.
Прикачени документи

Европейският съюз се стреми да предложи най-доброто за своите граждани и затова скоро след своето създаване той започва да изработва политики, свързани със защита правата на потребителите, благодарение на които в момента можем да кажем, че всички ние се ползваме от най-доброто качество като храни, като играчки, като услуги. В днешно време, когато дебатът за това с какво се храним и в каква среда живеем става изключително интензивен, искам да подчертая, че задължението на всички органи на ЕС е да работят за най-доброто, което европейските граждани могат да получат като качество, каза Огнян Златев, ръководител на Представителството на Европейската комисия у нас.

Тази година мотото на Международния ден на потребителите е „Изграждането на цифров свят, в който потребителите могат да вярват“. Технологиите се развиват много по-бързо, отколкото регулаторните рамки, заради това и инициативата на ЕПЦ съдейства потребителите да упражнят едно от правата си - на образование, за да са по-сигурни как се действа в един цифров свят, където всичко е свързано с компютри и дигитализация, добави Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите.

Българските граждани все повече отстояват и търсят правата си, а броят на жалбите на национално ниво, както и в ЕПЦ България расте с всяка година, обяви Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. По думите му е важно хората да знаят, че дори и да имат проблеми при трансгранично пазаруване, има кой да ги защити.
 

За посетителите на щанда на Европейски потребителски център беше организирана и игра със забавни снимки в специалната фото будка. Пред обектива застанаха и официалните гости на събитието заедно с екипа на ЕПЦ.

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре