Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Играчките начело на опасните стоки и през 2016 г.

17.03.2017

През 2016 г. националните органи използваха по-активно системата за бърз обмен на информация и отстраниха повече опасни продукти от магазините. Въпреки това все повече от опасните продукти, за които е подаден сигнал в тази система, се продават и на онлайн платформи. По тази причина Европейската комисия ускори сътрудничеството си с Amazon и Ebay Alibaba, за да бъдат отстранени по-активно потенциално опасните или неотговарящите на изискванията продукти от техните уебсайтове, които продават на потребителите в ЕС, обявиха в съобщение до медиите от ЕК.

През 2016 г. са били подадени 2044 сигнала за опасни продукти, за които чрез системата за бърз обмен на информация бяха уведомени европейските национални органи. Много от рисковите стоки, за които е подаден сигнал в системата за бърз обмен на информация, са били предлагани и на онлайн платформи или тържища, тъй като потребителите пазаруват все по-често в интернет. За миналата година е имало 244 такива сигнала.

Кои продукти крият най-много рискове?

Детските играчки са онези продукти, за които са подавани най-често сигнали, защото са били опасни. Те са повече от една четвърто от всички рискови продукти. След това се нареждат моторните превозни средства (18 %) и облеклата (13 %). Най-често системата е била сигнализирана за опасност от нараняване или от химически рискове при ползването на дадени продукти.

Какъв е произходът на опасните продукти през 2016 г.?

По-голямата част от опасните продукти и през миналата година са били внесени в ЕС от Китай. Наблюдава се обаче спад на броя на подадените сигнали за опасни продукти с произход от Китай - от 62% от всички стоки през 2015 г. през миналата, 2016 г., те са били 53%. Опасните продукти с произход от Европейския съюз съставляваха 23% от уведомленията. Рискови стоки са били внесени и от САЩ (5%) и Турция (2,6%).

 
Прессъобщението на Европейската комисия може да видите тук.


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре