Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Проверяваме правата си при закъснял самолет в безплатен калкулатор за полети

29.11.2017

Последните 10 години ни водят към все по-положително развитие в национален мащаб в областта на потребителската защита и се надявам в сътрудничество с националните институции на европейските държави да задълбочим тези тенденции, за да се гарантира на нашите граждани самочувствието на истински европейски потребители, обяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите на пресконференция на тема „10 години от присъединяването на Румъния и България към Европейския съюз - 10 години потребители в ЕС“. Събитието се проведе в Букурещ, Румъния и беше организирано от Европейските потребителски центрове в България и Румъния.

Всички усилия на национално и европейско ниво превръща българските граждани от сравнително консервативно настроени в качеството си на потребители в европейски граждани, осъзнаващи своите права и възможности, добави Димитър Маргаритов. Той цитира и данни, според които над 30-35% българи пазаруват онлайн и то не само от български сайтове, но и от други европейски фирми, включително и от Румъния.

Годишно в КЗП се получават 20 000-25 000 жалби на потребители, като най-много от тях – около 30% са свързани с телекомуникационните услуги, отговори на журналистически въпрос Маргаритов. И уточни, че КЗП си сътрудничи активно с неправителствените организации за защита на потребителите в България като има планове постепенно да сподели с тях и работата по жалбите на гражданите. Това означава на първата фаза тези сигнали ще се разглеждат от неправителствения сектор, а след това ще се включим и ние като контролен орган, ако е необходимо да се извърши проверка, обясни председателят на КЗП.

Присъединяването на Румъния към ЕС отвори вратите към единния европейски пазар, както осигури възможност за увеличаване на защитата на потребителите, сподели Богдан Марсел Панделика, президент на Националната агенция за защита на потребителите в Румъния. Той даде пример с промените, свързани с гарантиране правата на потребителите при самолетни или наземни пътувания, както и при пазаруване онлайн.

С ЕПЦ Румъния работим много добре, още повече, че все повече българи пазаруват от търговци в северната ни съседка, които предлагат и стоки на изгодни цени, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. От 2008 г. досега с колегите от Румъния сме разгледали заедно около 1400 жалби, като 84% от тях са свързани с оплаквания на българи срещу  румънски търговци, а останалите 16% – на румънци срещу български фирми,  добави той. Напоследък оплакванията срещу търговци от Румъния заемат най-голям дял от всички жалби, получавани в ЕПЦ България, допълни Арсенов. Най-често нашите сънародници се оплакват при проблеми със стоки за бита, лаптопи,  таблети и телефони.

От създаването си през 2008 г. Европейски потребителски център България е разгледал жалби и оплаквания на над 9100 българи и чужди граждани, организирал е десетки информационни кампании, изнесени приемни по летища, автогари, курорти, различни селища, провел е много лекции в училища и университети. 

Като част от мрежата на Европейските потребителски центрове ЕПЦ България участва и в разработването на различни общи  проекти. До дни ще представим на български език т.нар. калкулатор за полети. Това е сайт, където безплатно и лесно всеки пътник  сам може да провери правата си и дали има право на обезщетение при закъснял полет или загубен/забавен багаж.

В мрежата на Европейските потребителски центрове ECC-Net има 140 експерта от 30 държави – 28-те членки на ЕС, както и Исландия и Норвегия и през 2016 г. са разгледали 44 875 жалби. Работим на 24 езика, което гарантира индивидуален отговор на всеки потребител, обясни Ирина Кирицоиу, директор на ЕПЦ Румъния.

 

На нимката от ляво на дясно - Ирина Кирицоиу, директор на ЕПЦ Румъния, Богдан Марсел Панделика, президент на Националната агенция за защита на потребителите в Румъния, Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите в България и Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре