Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Анкета на Европейската сметна палата: Знаем ли си правата като пътници?

15.12.2017

Европейската сметна палата извършва одит на правата на пътниците в Европейския съюз. В рамките на одита се провежда онлайн проучване с цел да се установи какво е разбирането на гражданите за техните права при пътуване и да се събере информация относно техния личен опит.
Одиторите проверяват дали е осигурена ефективна защита и ефективно прилагане на правата на пътниците, както и дали Европейската комисия извършва правилен мониторинг на това прилагане на правата, както и дали реагира на възникналите проблеми.

„Истинският тест за правата на пътниците е дали те получават необходимата помощ, когато възникне някакъв проблем“, посочва Джордже ПУФАН, членът на Европейската сметна палата, отговарящ за този одит. „Надяваме се, че европейските граждани ще имат желание да споделят преживяванията си — както добрите, така и лошите, и че тези преживявания ще бъдат източник на информация за нуждите на нашия одит“.

В онлайн проучването може да се включи всеки, който е пътувал със самолет, воден транспорт, автобус или влак в страните от ЕС през последните две години. Анкетата е публикувана тук  и отнема само няколко минути.

Повече информация може да видите тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре