Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Най-най в ЕПЦ България

19.01.2018

Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши събития, които организираме, за да представяме потребителските права пред хората или за да обучаваме онлайн търговците. Кои бяха нашите „най-най“ през изминалата 2017 година?
  • Най-много разгледани жалби от български потребители имаме срещу румънски търговци – 46%
  • Най-много разгледани жалби срещу български търговци имаме от потребители, които живеят в Румъния – 47%
  • Най-много жалби имаме в сектор транспорт, и по-специално за проблеми, свързани с полети със самолет или загубен/забавен багаж. Те са около една четвърт от всички получени жалби и сигнали за 2017-а година.
  • Най-бързо решен случай - само за 4 работни дни успяхме да помогнем на потребител, който купил 4 самолетни билета за семейството си чрез онлайн платформа за Русия през октомври, но в последствие съпругата му забременява, а по здравословни причини лекуващият лекар препоръчва да не пътува. Мъжът се свързва с платформата  с молба да се анулират 3 от 4-те билета, като четвъртият ще го използва. Платформата отказва и ги препраща към авиокомпанията. От авиокомпанията обаче отговарят, че резервацията не се прави директно при тях и затова трябва да се обърнат към платформата. След намесата на ЕПЦ Швеция и ЕПЦ България преговорите с търговеца са осъществени много бързо и на 29 декември той превежда близо 1060 евро обратно по сметката на потребителя.
  • Най-голяма сума по жалба - Потребителка от Великобритания купува палто по интернет от България през февруари. След като го получава, установява, че не е това, което е очаквала и иска да го върне в 14-дневния срок, предвиден по закон. Търговецът обаче не отговаря дълго време и не иска да приема платото обратно. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Великобритания жената получава обратно сумата от близо 3210 евро.
  • Най-голяма сума, платена за загубен багаж - Жена пътува от Германия до България, но когато пристига на летището в София установява, че багажът й липсва. Попълва всички документи, но според авиокомпанията й тя не е отговорна. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Ирландия потребителката получава максимална по размер компенсация от 1222 евро.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Семинар за защита на личните данни

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи конкретни потребителски казуси, свързани със защитата на личните данни. Това се случи на семинар за търговци на тема „Новият регламент за защита на личните данни“, който се проведе на 21 февруари 2018 г. в София.

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре