Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Най-най в ЕПЦ България

19.01.2018

Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши събития, които организираме, за да представяме потребителските права пред хората или за да обучаваме онлайн търговците. Кои бяха нашите „най-най“ през изминалата 2017 година?
  • Най-много разгледани жалби от български потребители имаме срещу румънски търговци – 46%
  • Най-много разгледани жалби срещу български търговци имаме от потребители, които живеят в Румъния – 47%
  • Най-много жалби имаме в сектор транспорт, и по-специално за проблеми, свързани с полети със самолет или загубен/забавен багаж. Те са около една четвърт от всички получени жалби и сигнали за 2017-а година.
  • Най-бързо решен случай - само за 4 работни дни успяхме да помогнем на потребител, който купил 4 самолетни билета за семейството си чрез онлайн платформа за Русия през октомври, но в последствие съпругата му забременява, а по здравословни причини лекуващият лекар препоръчва да не пътува. Мъжът се свързва с платформата  с молба да се анулират 3 от 4-те билета, като четвъртият ще го използва. Платформата отказва и ги препраща към авиокомпанията. От авиокомпанията обаче отговарят, че резервацията не се прави директно при тях и затова трябва да се обърнат към платформата. След намесата на ЕПЦ Швеция и ЕПЦ България преговорите с търговеца са осъществени много бързо и на 29 декември той превежда близо 1060 евро обратно по сметката на потребителя.
  • Най-голяма сума по жалба - Потребителка от Великобритания купува палто по интернет от България през февруари. След като го получава, установява, че не е това, което е очаквала и иска да го върне в 14-дневния срок, предвиден по закон. Търговецът обаче не отговаря дълго време и не иска да приема платото обратно. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Великобритания жената получава обратно сумата от близо 3210 евро.
  • Най-голяма сума, платена за загубен багаж - Жена пътува от Германия до България, но когато пристига на летището в София установява, че багажът й липсва. Попълва всички документи, но според авиокомпанията й тя не е отговорна. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Ирландия потребителката получава максимална по размер компенсация от 1222 евро.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Как да разпознаем некоректните електронни търговци?

    Хелоуин е време за маскарад, скелети по улиците и вещици из заведенията. За съжаление, понякога такива дебнат и онлайн. Да пазаруваш през интернет е лесно, удобно и често пъти – много изгодно. Заради това вижте нашите съвети как да познавате некоректните електронни търговци или с други думи - онлайн чудовищата.

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре