Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Силен снеговалеж? Вижте какви са вашите права

27.02.2018

Десетки българи бяха свалени от нискотарифна авиокомпания на румънското летище Тимишоара, вместо в Пловдив. Част от тях избрали да тръгнат към България с автобус, а друга част останала в Румъния. Какви са правата на пътниците при лоши атмосферни условия като силен снеговалеж?

В случаи, при които се налагат промени в първоначалния маршрут, авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета и за проблема. Правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.

Ако заради обилния сняг самолетът не може да излети и очакваното закъснение на полета е повече от 5 часа или полетът направо е отменен, то тогава потребителите имат право да се откажат да пътуват. В такъв случай авиокомпанията трябва да им възстанови парите за билета в срок до 7 дни.

Пътниците може да изберат и да продължат да пътуват, макар и със закъснение.  Тогава авиопревозвачът трябва да им предложи друг маршрут или друг полет, а за периода на изчакване потребителите имат право на храна и напитки, както и на съответния брой безплатни нощувки в хотел (както и транспорт от и до него) до часа на излитането. Възможно е авиопревозвачът да предложи и друг начин за придвижване до крайната точка – например с автобус или влак, като поеме разходите за това.

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това пътниците нямат право да претендират за допълнително парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.


Всеки пътник може сам да провери своите права в специалния калкулатор на сайта на Европейски потребителски център България. 
Ако считате, че правата им са нарушени, потребителите могат да се обърнат с жалба към авиокомпанията. Тя трябва да отговори до 6 седмици. В случай че пътниците не са доволни от този отговор, то могат да подадат сигнал и към Европейски потребителски център България. Нашата помощ и съдействие са напълно безплатни!


 


  
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре