Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

ЕК иска повече прозрачност при онлайн пазаруване

15.04.2018

Европейската комисия предлага нов търговски механизъм за потребителите, за да гарантира, че всички европейски потребители се ползват в пълна степен от своите права съгласно законодателството на Съюза.
Новият търговски механизъм за потребителите ще даде възможност на квалифицираните органи да завеждат представителни искове от името на потребителите и с този механизъм се въвеждат по-силни наказателни правомощия за органите за защита на потребителите на държавите членки. С механизма ще се разшири също така защитата на потребителите, когато пазаруват онлайн, и ясно ще се забранят заблуждаващите потребителите практики, свързани с разлики в качеството на продуктите, пише в прессъобщението до медиите на ЕК.
Сред основните неща, на които се залага, е засилване на правата на потребителите онлайн.
  • Повече прозрачност при онлайн пазаруване — Когато пазаруват онлайн, потребителите ще трябва да бъдат ясно информирани за това дали купуват продукти или услуги от търговец или от частно лице, за да знаят дали правата им на потребители са защитени в случай на нередност.
  • Повече прозрачност в резултатите от търсенето в онлайн платформи — Когато търсят онлайн, потребителите ще бъдат ясно информирани, когато резултат от търсенето се заплаща от търговец. Освен това сайтовете за онлайн търговия ще трябва да информират потребителите относно основните параметри, определящи класирането на резултатите. 
  • Нови права на потребителите на „безплатни“ цифрови услуги — Когато плащат за цифрова услуга, потребителите се ползват от определени права на информация и разполагат с 14 дни, за да анулират договора си (право на отказ). Чрез новия търговски механизъм за потребителите това право сега ще обхване „безплатните“ цифрови услуги, за които потребителите предоставят личните си данни, но не заплащат с пари. Това обикновено ще се прилага за услуги за съхранение „в облак“, социални медии или електронна поща.

Още информация може да видите в прессъобщението на Европейската комисия

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре