Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Внимание, фалшиви сайтове!

14.05.2018

Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите от измамни и рискови сайтове.

Какво забелязваме най-често: 


• Интернет магазинът е на български език, а цените са значително по-ниски от други места в мрежата. Адресът му може да завършва на co.uk или .de или .it, като е на съответните езици и потребителят смята, че е английски, немски или италиански.

• В този сайт има всички видове маратонки във всички размери. Ако предлага дрехи – то предлага всякакви варианти във всички размери. Когато сайтът е за домакински уреди или инструменти – те са безброй. И най-важното – всяка една от стоките е намалена.

• Плащането е възможно само с кредитна/дебитна карта или в краен случай – по банков път.

• Ако все пак пристигне нещо, то идва от Китай (най-често Хонг Конг, Шънджън). Често по време на доставката потребителят получава имейл с искане за допълнителни плащания – разходи за митница или куриер.

• Месец или два след поръчката сайтът на продавача вече не работи. 

• На сайта има само контактна форма за връзка с продавача, липсва информация за фирма, нито пощенски или друг адрес.


За какво да внимавате преди поръчката? 

 
• Може да проверите търговеца в Scamadviser. Така ще научите кой е продавачът,  а може да откриете и коментари на други потребители за него.

• Проверете търговеца и това, което той разказва за себе си. Според законодателството в ЕС трябва да обяви физически адрес за връзка, телефон, имейл.

• Ако сайтът е на български език, проверете за правописни и смислови грешки. 

• Изключително ниската цена (особено за  по-луксозните продукти) често е индикация, че артикулът е фалшификат. Проверете и сравнете в  мрежата на официалния доставчик или производител.

Какво да направите, ако се окажете в капана на фалшив сайт?

• Обърнете се към банката, чиято карта сте използвали за плащане, и поискайте оспорване на плащането. По правило кредитните карти имат по-голяма защита. Имайте предвид, че подобна проверка ще ви бъде таксувана.

Ако имате въпроси и необходимост от помощ, можете да се обърнете към Европейски потребителски център. Очакваме вашите въпроси на имейл eccnet-bg@ec.europa.eu или да ни потърсите на телефон 029867672.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре