Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

18.05.2018

Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.
Прикачени документи

Според резултатите 163 от тези сайтове (или близо 80%) са евентуално в нарушение на законодателството на ЕС за защита на потребителите. Някои от най-често срещаните проблеми, установени при проверката, са рекламата на привидно безплатни или с отстъпка пакети, които всъщност са част от пакетна оферта, както и липсата на система за разрешаване на спорове. Друго, което са забелязали проверяващите, е че уебсайтовете могат да променят едностранно условията на договора без информация или обосновка за потребителя. 

Какви са основните констатации?

  • в 50% от случаите уебсайтът рекламира пакет от услуги като безплатен или с отстъпка, когато това са само услуги, предлагани като пакетна оферта;
  • в 78,7% от случаите уебсайтът не предоставя връзка към платформата за онлайн решаване на спорове;
  • при 40,6% от сайтовете липсва описание на система за разрешаване на спорове;
  • 31,9% от сайтовете могат да променят едностранно условията на договора или характеристиките на услугата, без да информират потребителя и без да му се даде възможност да анулира договора;
  • 25,1% от уебсайтовете не предоставят ясна или достоверна информация за правилата относно компенсации и възстановяване на суми, когато предлаганата услуга не е това, за което клиентът е платил;
  • 21,7 % не предоставят ясна и изчерпателна информация относно автоматичното подновяване на договора.

 

Предстои националните органи да проучат по-обстойно тези 163 сайта с нередности и ако те бъдат потвърдени, трябва да бъдат отстранени. Органите за сътрудничество за защита на потребителите ще гарантират, като използват наличните национални процедури за правоприлагане, че уебсайтовете спазват отново правилата.

Ако имате проблеми с уебсайт на търговец, регистриран в рамките на ЕС, Исландия или Норвегия, може да се обърнете за съдействие към нас в Европейски потребителски център България.

Още информация тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Как да разпознаем некоректните електронни търговци?

    Хелоуин е време за маскарад, скелети по улиците и вещици из заведенията. За съжаление, понякога такива дебнат и онлайн. Да пазаруваш през интернет е лесно, удобно и често пъти – много изгодно. Заради това вижте нашите съвети как да познавате некоректните електронни търговци или с други думи - онлайн чудовищата.

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре