Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

06.06.2018

Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Казусът

Пътничка купува самолетен билет с прекачване с мароканската авиокомпания Royal Air Maroc. Полетите са от Берлин до Казабланка и от Казабланка до Агадир (Мароко), като са резервирани на общ билет. Вторият полет обаче е претоварен, дамата не е допусната до борда и поради това й е предложен друг вариант и като резултат тя пристига в крайната дестинация четири часа по-късно.

В действителност европейският регламент не се прилага за полети, изпълнени изцяло извън територията на Европейския съюз. И поради факта, че летищата Казабланка и Агадир са в Мароко, то дали регламентът ще с прилага, зависи от това дали двата полета (от Берлин до Казабланка и от Казабланка до Агадир), които са запазени с обща  резервация, се квалифицират като един-единствен(директно свързан) полет, започващ от територията на държава членка (Германия) или тези полети се разглеждат разделно.

Решението на съда

Със свое решение от 31 май 2018 Съдът на Европейския съюз приема, че Регламентът се прилага и за превоз на пътници, извършен въз основата на една-единствена резервация и включващ планирано междинно кацане извън територията на ЕС, когато се излита от летище в държава членка и се каца на летище в трета държава. Тъй като пътничката е излетяла от Берлин, според Съда тя има право на финансова компенсация по Регламент 261. При разстояние между 1500 и 3000 км тя е в размер на 400 евро.

 

Проверете сами правото си на обезщетение в нашия калкулатор за полети!


Още информация тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Как да разпознаем некоректните електронни търговци?

    Хелоуин е време за маскарад, скелети по улиците и вещици из заведенията. За съжаление, понякога такива дебнат и онлайн. Да пазаруваш през интернет е лесно, удобно и често пъти – много изгодно. Заради това вижте нашите съвети как да познавате некоректните електронни търговци или с други думи - онлайн чудовищата.

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре