Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Шабла сложи финал на информационната кампания "Вашите права"

07.08.2018

В последните години наблюдаваме повишен интерес на гражданите към техните права, в частност потребителски, и това партнира изключително хармонично с инициативи като информационната кампания на Европейския потребителски център - България.

Хората все повече осъзнават, че в глобализирания свят тяхната защита и сигурност, когато пътуват, пазаруват или ползват различен тип услуги, когато се обучават или търсят работа, преминават през осведомеността и превенцията. Това посочи Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, в град Шабла. На 6 август там се проведе заключителната част от кампанията „Вашите права“, която беше организирана в различни точки по българското Черноморие. 

Информационното събитие се осъществява от Европейски потребителски център, който е към КЗП, и се проведе в рамките на 2 седмици. Наши експерти бяха във Варна и Бургас, на летищата и автогарите в двата града, както и в по-малки населени места. 

 „Тази инициатива е много полезна, защото предоставя синтезирана и важна информация как хората могат да потърсят своите права, когато са нарушени от търговец от друга държава от Европейския съюз“, добави Райков.

"Целта на нашата кампания е да сме близо до хората, да им покажем кои сме ние и как можем да им помогнем", каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.

Еднодневните ни  информационни щандове  привлякоха интереса на много местни жители и туристи, които се интересуваха от възможностите за пътуване и пазаруване и правата, които са им гарантирани като европейски граждани. Част от посетителите имаха и конкретни въпроси и сигнали. Поръчах си по интернет телевизор, който пристигна със счупен екран, кой е виновен, попита ни мъж в Приморско. Отивам да видя дъщерята в Лондон, колко стека цигари мога да си взема, искаше да знае възрастен мъж на летище Бургас. Млада дама ни се оплака, че са й счупили куфара на връщане към България и поиска да разбере какво обезщетение може да получи. На автогарата във Варна човек сподели, че автобусът му за закъснял и искаше да знае какви са правата му. Купих си пералня и тя се развали за 2 месеца, на кого да се оплача – на продавача или на производителя, поинтересува се млада майка от Балчик.

Тази година партньори на информационната ни кампания бяха колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представиха възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма „Еразъм+“, както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.

 

 На снимката Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България (вляво) и Константин Райков, член на КЗП

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

  • Съвети в навечерието на Черния петък

    Най-важното в навечерието на кампанията Черен петък: Потребителите внимателно да четат договорите, които подписват, както и общите условия на продавача.

  • Алтернативно решаване на спорове по време на търговски намаления

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи онлайн платформата за алтернативно решаване на спорове на конференция на тема „Празничните намаления - предизвикателства пред малките и средни предприятия“. Събитието беше организирано от Комисията за защита на потребителите.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [61]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре