Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Моята карта, моят приятел в помощ на потребителите

19.11.2018

Потребителски гид "Моята карта, моят приятел" събра най-важните въпроси и отговори за използването на банкови карти и безконтактните трансакции, правата и задълженията на потребителите, както и основните съвети за безопасно онлайн пазаруване. Изданието е съвместен проект на Българската национална асоциация „Активни потребители“ и Европейския потребителски център България в партньорство с образователната програма Master Your Card.
Прикачени документи

От дигиталния наръчник потребителите могат да разберат какво да направят, ако сгрешат пин кода и дали банкоматът ще глътне ли картата им, както и каква е първата стътпка, ако загубят или откраднат картата им. Да се пазарува онлайн е лесно, но е важно да се спазват няколко важни правила - да се следи извлечението на сметката, която се плаща, да се направи копие на извършената трансакция и да се проверят условията за връщане и рекламация на стоката, съветва още потребителският гид.

„Смятам, че този гид е много полезен за хората – финансовите и юридически термини са „преведени“ на разбираем език и така потребителите няма да се страхуват да пазаруват и плащат онлайн, а просто ще го правят сигурно и със спокойствие и самочувствие, че познават своите права“, каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите.

Според платежната статистика на Българската народна банка (БНБ) към края на 2017 г. в страната са издадени почти 8 000 000 платежни карти. 

Потребителският гид ще се разпространява най-вече онлайн и може да се намери като прикачен файл. Хартиени копия има и в офисите на Европейски потребителски център и на асоциация "Активни потребители".

 
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре