Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Прессъобщение

04.04.2012

В предвид очакваното активно пътуване по време на предстоящите великденски празници Европейският потребителски център в България отправя съвети на какви условия трябва да отговарят пакетните туристически пътувания, така, че да не се нарушават правата на потребителите.

Европейския потребителски център България съветва

04.04.2012 г., София

В предвид очакваното активно пътуване по време на предстоящите великденски празници Европейският потребителски център в България отправя съвети на какви условия трябва да отговарят пакетните туристически пътувания, така, че да не се нарушават правата на потребителите.

Потребителите трябва да имат предвид, че пакетната почивка, която се предлага от пътническа агенция или туроператор, е комбинация от най-малко от два елемента: транспорт и хотелосконастаняване. Услугата трябва да обхваща период от най-малко двадесет и четири часа или да включва нощувка, и трябва да се продава на обща цена. ако са резервирани всички тези елементи поотделно - това не се води пакетна почивка.

Ако е била предоставена брошура, тя трябва да включва цената и цялата информация за пакета: вида на настаняване, маршрут, хранене; всички данъци или задължителни такса, които може да се наложи да плати потребителя.

            При невярна или подвеждаща информация организаторът или продавъчът  е длъжен да компенсира потребителите за всички щети.

            Ако организаторът значително промени условията по договора, например цената, настаняването или реши да отмени договора, на потребителя трябва да бъде дадена възможност за избор между:

       - замяна на пакета с подобен или от по-скъп такъв;

-          по-нисък клас пакет с възстановяване на разликата в цената между двата пакета;

-          пълно възстановяване на платената сума.

При отказ от почивката, трябва да се има предвид, че потребителя може да загуби депозита си или да се наложи да плати такса за анулиране. Съвета на Европейския потребителски център е да проверите внимателно общите условия на търговеца, за да разберете каква е политиката му при отказ от договора от страна на потребителя.
Не се допускат промени в цените на пакетните почивки, ако остават 20 или по-малко дни до датата на отпътуване.

Понякога се случва потребителят да направи резервация, но да не е в състояние да пътува. В такъв случай той може да преотстъпи резервацията в полза на някой друг, при условие че последният отговаря на условията, необходими за участието му в пакета. За целта трябва да уведоми организатора в разумен срок. Може да се наложи да се доплати някаква такса за прехвърлянето.

            В зависимост от резервирания пакет, организаторът или продавачът на дребно предоставя на потребителя писмен договор, който включва най-малко следната информация: дестинация/ите, съответните периоди и дати; маршрут; ако пакетът включва настаняване, неговото местонахождение, класификация и основните му характеристики; план за хранене; какво е включено в цената на пакета; начините на пътуване (с какъв транспорт), датите, часовете и местата на отпътуване и завръщане; посещения, екскурзии и други услуги, включени в цената на пакета; името, адреса и телефонния номер на организатора или неговият местен представител; срокове и начин на плащане; срока, в който трябва да подаде жалба, в случай, че възникне проблем.

            Преди договорът да е сключен, организаторът е длъжен да предостави на потребителя в писмен вид, също и следната информация: паспортни и визови изисквания; здравни формалности; изисквания за застраховка; договорености в случай, че на потребителя му се наложи да се завърне у дома неочаквано; ако компанията фалира, договорености за сигурност за възстановяване на платените пари.

При възникнали проблеми по време на почивката потребителя е необходимо да се обърне към организатора за решаването им. Ако проблемът не бъде решен, следва да се съберат възможно повече доказателства, които в бъдеще да подкрепят жалба или евентуален съдебен иск – като снимков материал, касови бележки и фактури, очевидци, които да потвърдят възникналия проблем.

Потребителят следва да подаде жалба до организатора в писмен вид. Ако той откаже компенсация, внесете жалбата (с прикрепени всички доказателства) до Комисията за защита на потребителите (ако почивката ви е на територията на Р България) или до Европейския потребителски център България (ако екскурзията сте я закупили от туроператор, регистриран в друга държава членка на ЕС, Исландия или Норвегия).

С пожелание за весели празници!

Пресцентър на Европейския потребителски център България
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре