Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Отказвате пътуване или почивка в чужбина? Вижте какви са правата ви

18.09.2015

Във връзка с усложнената ситуация по границите на Унгария и Хърватия, Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите напомня какви права имат хората, решили да пътуват или почиват зад граница.

 

Във връзка с усложнената ситуация по границите на Унгария и Хърватия, Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите напомня какви права имат хората, решили да пътуват или почиват зад граница.

Когато човек сам е планувал почивката си и сам е резервирал хотел, то отмяната на тази резервация е възможна само съгласно конкретните условия на договора, както и според Общите условия, които важат за клиентите на хотела.

В случай, че тръгвате с автобус, трябва внимателно да проверите какви са общите условия за ползване на превозвача, за да сте сигурни в какъв срок може да се откажете без да плащате неустойка или поне тя да бъде в минимален размер.

Ако вече сте на път, то превозвачът е длъжен да се грижи за вас и при положение, че възникне проблем, трябва да ви осигури нов маршрут, храна и напитки (ако се наложи изчакване), а при по-дълго забавяне – безплатно настаняване в хотел до 2 нощувки. За парично обезщетение обаче няма как да претендирате, защото закъснения, породени от подобни извънредни обстоятелства, са извън контрола на автобусната компания.

В случай на проблем потребителят трябва да се свърже директно с търговеца и ако не е доволен от отговора, може да се обърне към Европейския потребителски център – България. ЕПЦ може да помогне ако хотелът или организаторът на пътуването са регистрирани в друга държава от ЕС. Когато  тези фирми са регистрирани в България, потребителят може да се обърне към Комисията за защита на потребителите.

Точна информация за преминаването през границите на Унгария и Хърватия и затрудненията, които може да се изпитат, се публикува на сайта на Министерство на външните работи.

При спешни случаи може да се обадите и на телефон 112.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре