Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Информационно турне „Правата на младите хора в Европа”

08.10.2015

Стотици жители на Видин, Свищов и Плевен се включиха в информационното турне под мотото „Правата на младите хора”, което организира Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите. То се проведе между 5 и 8 октомври и целта му беше да запознае хората на място с правата им като потребители, когато пазаруват и пътуват, както и с възможности за обучение и намиране на работа в страни от Европейския съюз.

Информационно турне „Правата на младите хора в Европа”

 

Стотици жители на Видин, Свищов и Плевен се включиха в информационното турне под мотото „Правата на младите хора”, което организира Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите. То се проведе между 5 и 8 октомври и целта му беше да запознае хората на място с правата им като потребители, когато пазаруват и пътуват, както и с възможности за обучение и намиране на работа в страни от Европейския съюз. С информация и консултации в информационния тур се включиха и представители  на Комисията за защита на потребителите, EURES (Мрежа от европейски служби по заетостта, която се координира от Европейската комисия), Центъра за развитие на човешките ресурси, Европейския иновационен и информационен център към Българската търговско-промишлена палата и Европейския информационен център EUROPE DIRECT – София.

Хората най-често се интересуваха какво могат да направят, когато не харесат закупени дрехи или обувки онлайн и дали имат право да си получат парите обратно, както и кой би трябвало да се погрижи за тях, ако възникнат проблеми при пътуване или почивка в чужбина. Други питаха къде да се оплачат в случай, че им загубят багажа на летището.

Годишно в Европейския потребителски център се получават над 800 жалби по т.нар. трансгранични проблеми – т.е. оплаквания от българи срещу търговци, регистрирани в страна-член на ЕС, или сигнали от жители на такава страна срещу фирми в България. Основната част от сигналите са свързани с проблеми при пътуване със самолет или автобус, показва статистиката ни. 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Еко лагер учи младежи на европейски ценности и старинни фототехники

    Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов присъства на представянето на фотографии и мини-уеб сайтове, създадени от ученици по време на обучителен еко лагер. Мероприятието беше организирано съвместно от Центъра за развитие на човешките ресурси, Информационен център „Европа Директно” ...

  • Пресконференция

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов ще се включи в пресконференцията на Комисията за защита на потребителите, която ще се проведе на 31 август, четвъртък. Събитието започва в 11 ч и ще се състои в пресклуба на БТА в София.

  • Мога ли да отменя почивката си в Барселона?

    Вижте какви са нашите съвети, ако имате планирано пътуване в района на Барселона, Испания, след терористичната атака там на 17 август.

  • Изтеглят от пазара опасни калъфи за iPhone

    Производителят MixBin Electronics предприема доброволни мерки по изтегляне от пазара на калъфи за iPhone от марката Victoria's Secret поради риск от нараняване. Информацията за кампанията постъпи в Комисията за защита на потребителите по системата за обмен на нотификации за опасни стоки на територията на ...

  • Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

    От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре