Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Информационно турне „Правата на младите хора в Европа”

08.10.2015

Стотици жители на Видин, Свищов и Плевен се включиха в информационното турне под мотото „Правата на младите хора”, което организира Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите. То се проведе между 5 и 8 октомври и целта му беше да запознае хората на място с правата им като потребители, когато пазаруват и пътуват, както и с възможности за обучение и намиране на работа в страни от Европейския съюз.

Информационно турне „Правата на младите хора в Европа”

 

Стотици жители на Видин, Свищов и Плевен се включиха в информационното турне под мотото „Правата на младите хора”, което организира Европейският потребителски център към Комисията за защита на потребителите. То се проведе между 5 и 8 октомври и целта му беше да запознае хората на място с правата им като потребители, когато пазаруват и пътуват, както и с възможности за обучение и намиране на работа в страни от Европейския съюз. С информация и консултации в информационния тур се включиха и представители  на Комисията за защита на потребителите, EURES (Мрежа от европейски служби по заетостта, която се координира от Европейската комисия), Центъра за развитие на човешките ресурси, Европейския иновационен и информационен център към Българската търговско-промишлена палата и Европейския информационен център EUROPE DIRECT – София.

Хората най-често се интересуваха какво могат да направят, когато не харесат закупени дрехи или обувки онлайн и дали имат право да си получат парите обратно, както и кой би трябвало да се погрижи за тях, ако възникнат проблеми при пътуване или почивка в чужбина. Други питаха къде да се оплачат в случай, че им загубят багажа на летището.

Годишно в Европейския потребителски център се получават над 800 жалби по т.нар. трансгранични проблеми – т.е. оплаквания от българи срещу търговци, регистрирани в страна-член на ЕС, или сигнали от жители на такава страна срещу фирми в България. Основната част от сигналите са свързани с проблеми при пътуване със самолет или автобус, показва статистиката ни. 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре