Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какви са изискванията към онлайн търговците

18.12.2015

Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.
Прикачени документи

Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център, запозна представители на бизнеса с последните законови разпоредби, които засягат отношенията между потребители и онлайн търговци, включително сключването на договори от разстояние и решаването на съдебни и извънсъдебни спорове.

Боряна Даутова, директор на Дирекция "Информационна сигурност и защита на потребителите в интернет" в Комисията за защита на потребителите, представи най-често срещаните грешки от страна на търговците при работата им с клиенти -  например липса на необходимата по закон информация на сайта им, възпрепятстване на правото на отказ и предоставяне на заблуждаваща информация при купуване на стоки и услуги онлайн. Беше отчетено, че масово търговците не са запознати с промени в Закона за защита на потребителите, според които срокът за отказ от стока, купена онлайн, е увеличен от 7 на 14 дни.

По време на дискусията  бяха представени и конкретни казуси от страна на бизнеса. Сред тях се откроиха проблемите с  покриването на произтичащи задължения при забавяне на доставка при форсмажорни обстоятелства, както и загубите, които бизнесът понася, поради различията в законодателната рамка на държавите-членки на ЕС.

 



Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре