Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какви са изискванията към онлайн търговците

18.12.2015

Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.
Прикачени документи

Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център, запозна представители на бизнеса с последните законови разпоредби, които засягат отношенията между потребители и онлайн търговци, включително сключването на договори от разстояние и решаването на съдебни и извънсъдебни спорове.

Боряна Даутова, директор на Дирекция "Информационна сигурност и защита на потребителите в интернет" в Комисията за защита на потребителите, представи най-често срещаните грешки от страна на търговците при работата им с клиенти -  например липса на необходимата по закон информация на сайта им, възпрепятстване на правото на отказ и предоставяне на заблуждаваща информация при купуване на стоки и услуги онлайн. Беше отчетено, че масово търговците не са запознати с промени в Закона за защита на потребителите, според които срокът за отказ от стока, купена онлайн, е увеличен от 7 на 14 дни.

По време на дискусията  бяха представени и конкретни казуси от страна на бизнеса. Сред тях се откроиха проблемите с  покриването на произтичащи задължения при забавяне на доставка при форсмажорни обстоятелства, както и загубите, които бизнесът понася, поради различията в законодателната рамка на държавите-членки на ЕС.

 



Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [48]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре