Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какви са изискванията към онлайн търговците

18.12.2015

Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.
Прикачени документи

Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център, запозна представители на бизнеса с последните законови разпоредби, които засягат отношенията между потребители и онлайн търговци, включително сключването на договори от разстояние и решаването на съдебни и извънсъдебни спорове.

Боряна Даутова, директор на Дирекция "Информационна сигурност и защита на потребителите в интернет" в Комисията за защита на потребителите, представи най-често срещаните грешки от страна на търговците при работата им с клиенти -  например липса на необходимата по закон информация на сайта им, възпрепятстване на правото на отказ и предоставяне на заблуждаваща информация при купуване на стоки и услуги онлайн. Беше отчетено, че масово търговците не са запознати с промени в Закона за защита на потребителите, според които срокът за отказ от стока, купена онлайн, е увеличен от 7 на 14 дни.

По време на дискусията  бяха представени и конкретни казуси от страна на бизнеса. Сред тях се откроиха проблемите с  покриването на произтичащи задължения при забавяне на доставка при форсмажорни обстоятелства, както и загубите, които бизнесът понася, поради различията в законодателната рамка на държавите-членки на ЕС.

 



Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре