Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Европейският потребителски център България предупреждава:

25.04.2012

Тежки глоби за закупуването на фалшифи дизайнерски дрехи налагат в Италия, като за последните седмици стотици италиански потребители бяха глобени поради закупуването на именно такива стоки по интернет.

През последните седмици са констатирани фалшиви дизайнерски стоки, търгувани по интернет. Ако потребител е попаднал на сайт с поразително ниски цени за дизайнерски продукти – например, цената на дадената стока бъде 70 % по-ниска от нормалната цена, е най-вероятно те да са фалшиви. При използването на съмнителни сайтове, потребителите рискуват не само да не получат поръчаната от тях стока, а и да им бъде конфискувана.

Тежки глоби за закупуването на фалшифи дизайнерски дрехи налагат в Италия, като за последните седмици стотици италиански потребители бяха глобени поради закупуването на именно такива стоки по интернет. Италианските власти, освен административна отговорност, налагат и наказателни санкции както за търговеца, така и за потребителя.

Европейските потребители, които посещават Италия е важно да знаят, че са застрашени от подобни глоби при закупуването на фалшиви стоки, дори в обикновен магазин, или от уличен търговец на плажа, както и на пазара. При налагане на санкции и глоби Италианското законодателство не прави разлика между онлайн покупките и другите покупки. Потребители, закупили стоки, които, поради тяхното качество, условия за доставка или нивото на цените показват, че стоката е фалшива или със съмнителен произход, могат да бъдат наказани с административна санкция до 7 000 €.

Италианският Наказателен кодекс предвижда също за всеки, който не е проверил произхода на стоката при покупка или доставка, както и качеството й подлежи на глоба от поне 10 000 € и дори лишаване от свобода до 6 месеца като приема, че произходът на стоката е свързан с престъпление. В най-лошия случай купувачът може да бъде обвинен в търговия с крадени вещи и рискува затвор от 2 до 8 години и глоба от 516 до 10 329 €.

При онлайн-пазаруването е много важно да се уверим, че в уеб сайта са споменати точните данни за контакт на фирмата (вкл. пощенски адрес), информация за вида и качеството на стоките, цена, включваща всички данъци и такси за доставка, начина на плащане, правилата да връщане на стоката, ако е необходимо, както и информация относно правната (гаранция на производителя) и договорна гаранция. Информацията за контакти трябва да бъде проверима. Уверете се например, че дадената информация за контакти е вписана в телефонния указател и дали някой действително отговаря на посочения телефонен номер. Почти всяка страна има електронни телефонни указатели, които се използват безплатно. Също може да се намери информация за конкретна фирма и от търговския регистър. Никога не трябва да се пазарува от магазин, който дава като единствена информация за контакти имейл адрес.

Ако даден уеб сайт показва лого на търговска марка трябва да се провери дали действително това е логото на конкретната марка стоки или е имитация с цел заблуда и привличане на повече потребители. Освен това, за да се уверим коя фирма стои зад уеб сайта има и онлайн услуги за проверка на домейн.

За повече информация относно безопасното трансгранично пазаруване, потребителите могат да се свържат с Европейски потребителски център.

  

С пожелание за ползотворна работа!

Пресцентър: Европейски потребителски център – България.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре