Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Ако полетът вие е отложен заради мъгла нямате право на обезщетение

30.12.2015

На над 200 000 българи им предстои да пътуват, за да посрещнат новата 2016-а година извън страната.
На над 200 000 българи им предстои да пътуват, за да посрещнат новата 2016-а година извън страната. Тези, които ще летят, е полезно да знаят, че при по-голямо закъснение (над 2 часа) авиокомпанията е длъжна да се погрижи за пътниците, да им осигури хрона, напитки и дори безплатни телефонни обаждания, за да се свържат със своите близки, каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов пред БНТ1.

При по-голямо закъснение пътникът има право да бъде премашрутиран, т.е. да му се предложи друг вариант, за да се предвижи към своята цел. Ако това обаче не го устройва, той има право да откаже да пътува и да си получи обратно парите за билета.

При закъснение над 3 часа пътниците може да имат право и на парични обезщетенения - между 250 и 600 евро в зависимост от разстоянието. Такова обезщетение  обаче не се дължи, ако отмяната на полета е била обявена 14 дни по-рано или ако се дължи на извънредни обстоятелства, които са извън контрола на авиокомпанията - например гъста мъгла или други лоши метеорологични условия.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре