Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Ако полетът вие е отложен заради мъгла нямате право на обезщетение

30.12.2015

На над 200 000 българи им предстои да пътуват, за да посрещнат новата 2016-а година извън страната.
На над 200 000 българи им предстои да пътуват, за да посрещнат новата 2016-а година извън страната. Тези, които ще летят, е полезно да знаят, че при по-голямо закъснение (над 2 часа) авиокомпанията е длъжна да се погрижи за пътниците, да им осигури хрона, напитки и дори безплатни телефонни обаждания, за да се свържат със своите близки, каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов пред БНТ1.

При по-голямо закъснение пътникът има право да бъде премашрутиран, т.е. да му се предложи друг вариант, за да се предвижи към своята цел. Ако това обаче не го устройва, той има право да откаже да пътува и да си получи обратно парите за билета.

При закъснение над 3 часа пътниците може да имат право и на парични обезщетенения - между 250 и 600 евро в зависимост от разстоянието. Такова обезщетение  обаче не се дължи, ако отмяната на полета е била обявена 14 дни по-рано или ако се дължи на извънредни обстоятелства, които са извън контрола на авиокомпанията - например гъста мъгла или други лоши метеорологични условия.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре