Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как да върнем нежеланите подаръци

24.01.2016

Как могат да върнат нежелани подаръци и как да предявят рекламация за дефектна стока са били най-честите запитвания от граждани на телефона на потребителя по празниците. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) пред ТВ7.
Прикачени документи
Ако говорим за право, т.е. това, което е написано в закона, когато става дума за покупка от търговската мрежа, не можем да разчитаме на това, че непременно ще я върнем. Но под влияние на различни добри практики, които се възприемат все по-често от нашите търговци, вече могат да бъдат забелязани и такива случаи. Надявам се, че и другата хипотеза за възможност за връщане на закупена стока, а именно - когато това става при онлайн търговията, където по закон в 14-дневен срок можете да върнете покупка само защото не ви харесва, също ще допринесе за това търговците, които работят на пазара, да възприемат все по-често тази добра практика”, коментира Маргаритов.
От КЗП отчитат, че все повече търговци предлагат на своите клиенти да заменят вече закупена стока, връщат им парите или им дават ваучери на същата стойност, за да си купят нова по-късно. Ако обаче е бил поет подобен ангажимент, а впоследствие не е изпълнен, това би било нелоялна практика, която подлежи на санкция.
Маргаритов потвърди, че от следващата седмица започват работа новите секторни помирителни комисии към КЗП, които се създават в областите енергетика, ВиК, електронни съобщения и пощенски услуги, транспорт и финансови услуги. Тяхната задача ще бъде да решават безплатно и бързо спорове между потребители и търговци, като целта е да се избегне съдебната фаза.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Договорено: Без бариери при онлайн пазаруване от други страни в ЕС

    Европейският парламент, Съветът и Комисията постигнаха политическо споразумение за прекратяване на необоснованото блокиране на географски принцип за потребителите, желаещи да купуват стоки или услуги онлайн в рамките на ЕС. Новите правила ще дадат тласък на електронната търговия в полза на потребителите и ...

  • Черният петък иде. Какво трябва да знаят потребителите?

    Тази година Черният петък ще се проведе на 24 ноември. Някои търговци предлагат и стоки с намаление на Кибер понеделник. Други удължават срока, като го превръщат в цяла поредица дни с промоции. Като се има предвид, че българските потребители все повече пазаруват по време на подобни акции, от ЕПЦ България решихме ...

  • ЕП одобри нови правила за по-голяма защита срещу онлайн измамници

    Правилата в целия ЕС за по-добра защита на потребителите от измами и по-бързо откриване и спиране на нелоялни търговци бяха одобрени от евродепутатите тази седмица. Националните правоприлагащи органи ще имат повече правомощия за откриване и спиране на онлайн нарушения на законите на защита на потребителите. Те ще ...

  • Зимните гуми в Европа

    От 15 ноември шофьорите в България са задължени да карат със зимни гуми. Допустимо е да се шофира и с летни гуми, но тогава грайферът следва да бъде минимум 4 мм. Освен у нас подобно задължение има още в няколко държави от ЕС - Естония, Финландия, Литва, Латвия, Словения, Швеция и Хърватия. Важно е да се знае, че ...

  • 2,7 милиарда евро за програма Еразъм + през 2018

    Европейската комисия публикува своята Покана за подаване на проектни предложения по Програма "Еразъм+" за 2018 г. - програмата на Европейския съюз за мобилност и сътрудничество в областта на образованието, обучението, младежта и спорта.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [46]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре