Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как да върнем нежеланите подаръци

24.01.2016

Как могат да върнат нежелани подаръци и как да предявят рекламация за дефектна стока са били най-честите запитвания от граждани на телефона на потребителя по празниците. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) пред ТВ7.
Прикачени документи
Ако говорим за право, т.е. това, което е написано в закона, когато става дума за покупка от търговската мрежа, не можем да разчитаме на това, че непременно ще я върнем. Но под влияние на различни добри практики, които се възприемат все по-често от нашите търговци, вече могат да бъдат забелязани и такива случаи. Надявам се, че и другата хипотеза за възможност за връщане на закупена стока, а именно - когато това става при онлайн търговията, където по закон в 14-дневен срок можете да върнете покупка само защото не ви харесва, също ще допринесе за това търговците, които работят на пазара, да възприемат все по-често тази добра практика”, коментира Маргаритов.
От КЗП отчитат, че все повече търговци предлагат на своите клиенти да заменят вече закупена стока, връщат им парите или им дават ваучери на същата стойност, за да си купят нова по-късно. Ако обаче е бил поет подобен ангажимент, а впоследствие не е изпълнен, това би било нелоялна практика, която подлежи на санкция.
Маргаритов потвърди, че от следващата седмица започват работа новите секторни помирителни комисии към КЗП, които се създават в областите енергетика, ВиК, електронни съобщения и пощенски услуги, транспорт и финансови услуги. Тяхната задача ще бъде да решават безплатно и бързо спорове между потребители и търговци, като целта е да се избегне съдебната фаза.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре