Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Мъжете се оплакват повече от жените в мрежата на ЕПЦ

01.02.2016

Мъжете се оплакват по-често от жените в мрежата на Европейските потребителски центрове. Това показват статистиката за 2015 г. на мрежата от 30 центъра в ЕС, Исландия и Норвегия, които помагат да се разрешават трансгранични спорове между потребители и търговци по доброволен път.


Според данните 57% от жалбите, получени през миналата година в Европейския потребителски център в България, са подадени от мъже. Останалите са били подадени от дами.
Сходна е ситуацията в Естония, докато в Европейските потребителски центрове в Германия и Ирландия около 77% от жалбите са дошли от представители от силния пол, в Испания – 82% от оплакванията, а в Норвегия - 84 на сто.

Статистиката на ECC-Net показва, че най-много оплаквания има от потребители, недоволни от услугите в областта на транспорта, както и заради проблеми в сектор „отдих и култура”. Сериозно негодувание е отчетено и заради проблеми с покупката или сервиза на стоки за дома и градината.

Данните за България са сходни, като най-голяма част от жалбите, получени в Европейския потребителски център в София са заради проблеми с транспорта (най-вече отложени/закъснели полети или загубен багаж по летищата). На второ място се нареждат проблемите със стоки за дома и градината, а на трето - оплакванията от услуги, свързани със забавлението и почивката на потребителите.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре