Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Мъжете се оплакват повече от жените в мрежата на ЕПЦ

01.02.2016

Мъжете се оплакват по-често от жените в мрежата на Европейските потребителски центрове. Това показват статистиката за 2015 г. на мрежата от 30 центъра в ЕС, Исландия и Норвегия, които помагат да се разрешават трансгранични спорове между потребители и търговци по доброволен път.


Според данните 57% от жалбите, получени през миналата година в Европейския потребителски център в България, са подадени от мъже. Останалите са били подадени от дами.
Сходна е ситуацията в Естония, докато в Европейските потребителски центрове в Германия и Ирландия около 77% от жалбите са дошли от представители от силния пол, в Испания – 82% от оплакванията, а в Норвегия - 84 на сто.

Статистиката на ECC-Net показва, че най-много оплаквания има от потребители, недоволни от услугите в областта на транспорта, както и заради проблеми в сектор „отдих и култура”. Сериозно негодувание е отчетено и заради проблеми с покупката или сервиза на стоки за дома и градината.

Данните за България са сходни, като най-голяма част от жалбите, получени в Европейския потребителски център в София са заради проблеми с транспорта (най-вече отложени/закъснели полети или загубен багаж по летищата). На второ място се нареждат проблемите със стоки за дома и градината, а на трето - оплакванията от услуги, свързани със забавлението и почивката на потребителите.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Как да разпознаем некоректните електронни търговци?

    Хелоуин е време за маскарад, скелети по улиците и вещици из заведенията. За съжаление, понякога такива дебнат и онлайн. Да пазаруваш през интернет е лесно, удобно и често пъти – много изгодно. Заради това вижте нашите съвети как да познавате некоректните електронни търговци или с други думи - онлайн чудовищата.

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре