Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Мъжете се оплакват повече от жените в мрежата на ЕПЦ

01.02.2016

Мъжете се оплакват по-често от жените в мрежата на Европейските потребителски центрове. Това показват статистиката за 2015 г. на мрежата от 30 центъра в ЕС, Исландия и Норвегия, които помагат да се разрешават трансгранични спорове между потребители и търговци по доброволен път.


Според данните 57% от жалбите, получени през миналата година в Европейския потребителски център в България, са подадени от мъже. Останалите са били подадени от дами.
Сходна е ситуацията в Естония, докато в Европейските потребителски центрове в Германия и Ирландия около 77% от жалбите са дошли от представители от силния пол, в Испания – 82% от оплакванията, а в Норвегия - 84 на сто.

Статистиката на ECC-Net показва, че най-много оплаквания има от потребители, недоволни от услугите в областта на транспорта, както и заради проблеми в сектор „отдих и култура”. Сериозно негодувание е отчетено и заради проблеми с покупката или сервиза на стоки за дома и градината.

Данните за България са сходни, като най-голяма част от жалбите, получени в Европейския потребителски център в София са заради проблеми с транспорта (най-вече отложени/закъснели полети или загубен багаж по летищата). На второ място се нареждат проблемите със стоки за дома и градината, а на трето - оплакванията от услуги, свързани със забавлението и почивката на потребителите.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

  • Съвети в навечерието на Черния петък

    Най-важното в навечерието на кампанията Черен петък: Потребителите внимателно да четат договорите, които подписват, както и общите условия на продавача.

  • Алтернативно решаване на спорове по време на търговски намаления

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи онлайн платформата за алтернативно решаване на спорове на конференция на тема „Празничните намаления - предизвикателства пред малките и средни предприятия“. Събитието беше организирано от Комисията за защита на потребителите.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [61]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре