Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

10 съвета за онлайн пазаруване за Свети Валентин

12.02.2016

Независимо дали за Свети Валентин ще купите само кутия шоколадови бонбони или ще изненадате любимия си човек със скъпа вещ, важното е да му покажете любовта си. А ако все още не сте избрали своя подарък и смятате да го изберете в последния момент, вижте нашите съвети за безопасно онлайн пазураване.
  1. Пазарувайте само от познати сайтове или от места, които са ви препоръчали приятели. В противен случай направете по задълбочена проверка на сайта.
  2. Уверете се, че адресът на сайта започва с https:// (S – означава сигурност) и имат иконка на катинар в долния десен ъгъл на лентата на браузъра. Провете и дали онлайн магазинът има физически адрес и телефон.
  3. Още по-сигурно е да поръчвате директно от големите доставчици тип Амазон.
  4. Оставете вашия телефон за връзка. Така в случай на проблем или въпрос от куриера относно доставката, той ще се свърже с вас да уточните точното място например и ще запази изненадата от подаръка.
  5. Преценете кое е твърде хубаво, за да бъде вярно – не се доверявайте на „ексклузивно” ниска цена, защото платената стока може изобщо да не пристигне при вас
  6. Когато пазарувате онлайн, не ползвайте интернет през публични или споделени мрежи
  7. Принтирайте всички документи и ги пазете
  8. Използвайте кредитна карта или друга система за плащане (Pay Pal). Никога не попълвайте онлайн ПИН кода на картата си, нито пращайте подобна информация по мейла.
  9. Знайте правата си - не забравяйте, че когато получите една стока, поръчана онлайн, имате 14 дни, за да я върнете. И да си поискате обратно парите.
  10. Покупките за Свети Валентин трябва да бъдат изпълнени на точната дата. Ето защо, ако поръчката не е доставена навреме на 14 февруари, вие може да се откажете и да си искате парите обратно, без да давате допълнителен срок за доставка.
Ако все пак имате проблеми с пазаруването от онлайн търговец в друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, потърсете екипа на Европейския потребителски център България. Пишете ни на info@ecc.bg за безплатни съвети и съдействие при трансгранични спорове.

Снимка: freeimages.com
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре