Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

10 съвета за онлайн пазаруване за Свети Валентин

12.02.2016

Независимо дали за Свети Валентин ще купите само кутия шоколадови бонбони или ще изненадате любимия си човек със скъпа вещ, важното е да му покажете любовта си. А ако все още не сте избрали своя подарък и смятате да го изберете в последния момент, вижте нашите съвети за безопасно онлайн пазураване.
  1. Пазарувайте само от познати сайтове или от места, които са ви препоръчали приятели. В противен случай направете по задълбочена проверка на сайта.
  2. Уверете се, че адресът на сайта започва с https:// (S – означава сигурност) и имат иконка на катинар в долния десен ъгъл на лентата на браузъра. Провете и дали онлайн магазинът има физически адрес и телефон.
  3. Още по-сигурно е да поръчвате директно от големите доставчици тип Амазон.
  4. Оставете вашия телефон за връзка. Така в случай на проблем или въпрос от куриера относно доставката, той ще се свърже с вас да уточните точното място например и ще запази изненадата от подаръка.
  5. Преценете кое е твърде хубаво, за да бъде вярно – не се доверявайте на „ексклузивно” ниска цена, защото платената стока може изобщо да не пристигне при вас
  6. Когато пазарувате онлайн, не ползвайте интернет през публични или споделени мрежи
  7. Принтирайте всички документи и ги пазете
  8. Използвайте кредитна карта или друга система за плащане (Pay Pal). Никога не попълвайте онлайн ПИН кода на картата си, нито пращайте подобна информация по мейла.
  9. Знайте правата си - не забравяйте, че когато получите една стока, поръчана онлайн, имате 14 дни, за да я върнете. И да си поискате обратно парите.
  10. Покупките за Свети Валентин трябва да бъдат изпълнени на точната дата. Ето защо, ако поръчката не е доставена навреме на 14 февруари, вие може да се откажете и да си искате парите обратно, без да давате допълнителен срок за доставка.
Ако все пак имате проблеми с пазаруването от онлайн търговец в друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, потърсете екипа на Европейския потребителски център България. Пишете ни на info@ecc.bg за безплатни съвети и съдействие при трансгранични спорове.

Снимка: freeimages.com
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Еко лагер учи младежи на европейски ценности и старинни фототехники

    Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов присъства на представянето на фотографии и мини-уеб сайтове, създадени от ученици по време на обучителен еко лагер. Мероприятието беше организирано съвместно от Центъра за развитие на човешките ресурси, Информационен център „Европа Директно” ...

  • Пресконференция

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов ще се включи в пресконференцията на Комисията за защита на потребителите, която ще се проведе на 31 август, четвъртък. Събитието започва в 11 ч и ще се състои в пресклуба на БТА в София.

  • Мога ли да отменя почивката си в Барселона?

    Вижте какви са нашите съвети, ако имате планирано пътуване в района на Барселона, Испания, след терористичната атака там на 17 август.

  • Изтеглят от пазара опасни калъфи за iPhone

    Производителят MixBin Electronics предприема доброволни мерки по изтегляне от пазара на калъфи за iPhone от марката Victoria's Secret поради риск от нараняване. Информацията за кампанията постъпи в Комисията за защита на потребителите по системата за обмен на нотификации за опасни стоки на територията на ...

  • Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

    От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре