Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

10 съвета за онлайн пазаруване за Свети Валентин

12.02.2016

Независимо дали за Свети Валентин ще купите само кутия шоколадови бонбони или ще изненадате любимия си човек със скъпа вещ, важното е да му покажете любовта си. А ако все още не сте избрали своя подарък и смятате да го изберете в последния момент, вижте нашите съвети за безопасно онлайн пазураване.
  1. Пазарувайте само от познати сайтове или от места, които са ви препоръчали приятели. В противен случай направете по задълбочена проверка на сайта.
  2. Уверете се, че адресът на сайта започва с https:// (S – означава сигурност) и имат иконка на катинар в долния десен ъгъл на лентата на браузъра. Провете и дали онлайн магазинът има физически адрес и телефон.
  3. Още по-сигурно е да поръчвате директно от големите доставчици тип Амазон.
  4. Оставете вашия телефон за връзка. Така в случай на проблем или въпрос от куриера относно доставката, той ще се свърже с вас да уточните точното място например и ще запази изненадата от подаръка.
  5. Преценете кое е твърде хубаво, за да бъде вярно – не се доверявайте на „ексклузивно” ниска цена, защото платената стока може изобщо да не пристигне при вас
  6. Когато пазарувате онлайн, не ползвайте интернет през публични или споделени мрежи
  7. Принтирайте всички документи и ги пазете
  8. Използвайте кредитна карта или друга система за плащане (Pay Pal). Никога не попълвайте онлайн ПИН кода на картата си, нито пращайте подобна информация по мейла.
  9. Знайте правата си - не забравяйте, че когато получите една стока, поръчана онлайн, имате 14 дни, за да я върнете. И да си поискате обратно парите.
  10. Покупките за Свети Валентин трябва да бъдат изпълнени на точната дата. Ето защо, ако поръчката не е доставена навреме на 14 февруари, вие може да се откажете и да си искате парите обратно, без да давате допълнителен срок за доставка.
Ако все пак имате проблеми с пазаруването от онлайн търговец в друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, потърсете екипа на Европейския потребителски център България. Пишете ни на info@ecc.bg за безплатни съвети и съдействие при трансгранични спорове.

Снимка: freeimages.com
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре