Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Решаваме проблеми с онлайн пазаруване по интернет

19.02.2016

Потребители и търговци вече могат да решават онлайн спорове, които са предизвикани от покупки, направени по интернет. Това ще става благодарение на новата платформа (http://ec.europa.eu/odr), която пусна Европейската комисия. Тя е лесна за управление не само пред компютъра, но и през други мобилни устройства като телефон или таблет.

Платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС) представлява общ портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в рамките на Европейския съюз да уреждат спорове, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки. Това означава, че тази услуга не може да се използва ако имате проблем със закупена стока на място от магазин.
Споровете ще се насочват към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Те са избрани от съответните държави в ЕС по определени критерии, а Комисията е била уведомена за тях. У нас това са специализираните помирителни комисии, които действат към Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Контактна точка за онлайн платформата е Европейският потребителски център (ЕПЦ) България, който е към КЗП. До тази платформа може да се стигне и чрез сайта на ЕПЦ.

Как работи платформата?

Преди да се прибегне до ОРС, потребителят трябва да е изпратил жалба до продавача или доставчика на услуги/стоки. В случай, че двете страни не успеят да се споразумеят, потребителят може да отнесе случая до онлайн платформата. Той може да попълни формуляра за жалби направо в платформата. Там има функция и за писмен превод в помощ на страните по спора, когато се намират в различни европейски държави. Цялата процедура по решаване на спора се провежда онлайн и е безплатна.

По данни на Европейската комисия към платформата вече са свързани 117 органа за алтернативно решаване на спорове от общо 17 държави в ЕС. Алтернативното решаване на спорове е бърз и евтин начин да се намери споразумение между потребители и търговци. Тенденцията показва, че в такива случаи споровете се решават за максимум 90 дни.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре