Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Алтернативно решаване на спорове между потребители и търговци

12.04.2016

Как работи онлайн платформата за решаване на потребителски спорове и какви са правилата за действие на помирителните комисии, които функционират към КЗП. Това бяха основните теми на семинара "Алтернативно решаване на спорове", организиран от Европейския потребителски център България и Комисията за защита на потребителите​.
Прикачени документи

В семинара се включиха представители на Министерството на икономиката, експерти от регулаторните комисии и от търговските асоциации, чиито членове участват в помирителните комисии. 

Надеждата, че тези комисии ще работят ефективно за разрешаване на потребителски спорове, изразиха председателят на КЗП Димитър Маргаритов и членовете на комисията Константин Райков и Константин Арабаджиев. Нормативната уредба и изискванията за работа на общите и секторните помирителни комисии представиха Христо Трендафилов, главен юристконсулт в КЗП, и Ерджан Ахмед, юристконсулт в комисията. Тези комисии работят от началото на годината в най-важните икономически ресори – енергетика, ВиК, електронни съобщения, транспортни и финансови услуги.

Елеонора Христофорова, член на комисията по платежни спорове, която съществува вече 10 г., сподели опита на комисията и даде практични съвети към своите колеги. Първите подготвителни стъпки и документите, които са разработили за разрешаване на спорове в комисията по финансови услуги представи Тихомир Тимнев, зам.-председател на комисията. 

На сайта си всеки онлайн търговец е задължен да има връзка към онлайн платформата за решаване на потребителски спорове, иначе рискува да бъде глобен. Това уточниха съветниците в ЕПЦ Ива Боцева и Николай Илчев, които представиха функциите на платформата. Контактна точка за България по този проект е Европейският потребителски център, а годишно през мрежата на Европейските потребителски центрове се подават над 100 000 жалби, подчерта Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.

Елица Попхлебарова от асоциация "Активни потребители" обяви създаването на асоциация за алтертативно решаване на спорове, която също ще се бори за защита правата на хората.

 

На снимката - ръководството на КЗП Константин Райков, Димитър Маргаритов и Константин Арабаджиев и Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България (от ляво на дясно)

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре