Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как да се предпазим от измами при онлайн пазаруване?

14.05.2016

Поръчвате си детска количка от сайт в интернет, минават дълги седмици, а още не са ви я доставили, но пък ви искат още и още пари? Харесвате си телефон, плащате, а от фирмата настояват за още пари, защото "по погрешка" са изпратили два?

Преди да пазарувате онлайн, вижте нашите съвети:

- Търговците по правило използват или служебен мейл, или служебен телефон за контакт с потребителите. Ако търговец настоява да провеждате каквито и да е преговори чрез приложения за бързи съобщения (чат) като Skype, Messenger, Viber и т.н., трябва да имате едно наум.

- Плащайте по защитен начин – с кредитна карта или PayPal. По принцип най-защитени сте, когато плащате с кредитна карта, защото тогава в случай на измама, може да оспорите трансакцията с помощта на Вашата банка. Плащането чрез системи за парични преводи като Western Union, MoneyGram и др., са безопасни и подходящи за превеждане на пари до близки и познати хора, а не и за търговски цели. Ако търговецът настоява за плащане чрез директен паричен превод има голяма вероятност да станете жертва на измама.

- Бъдете внимателни, ако от фирмата Ви уведомят, че техният счетоводител или управител в момента е на „почивка” в по-далечна страна като Египет или Нигерия, например, но той задължително трябва да получи сега и точно там парите. Това обикновено е ловък ход за скриване на самоличността на получателя. Плащането до далечни държави прави операцията съвсем трудно проследима, което дава поле за измами.

- Изисквайте куриерската фирма да остане същата като описаната в офертата, а не да се променя често по време на сделката.  В случай че това се промени, внимателно проучете кой ще е новият доставчик. Ако не сте съгласни с избрания от търговеца доставчик, Вие имате правото да предложите друг! Въобще - бъдете внимателни към всякакви промени, които се опитва да ви наложи продавачът.

- Помислете много добре, ако след първоначалната договорка за един брой стока търговецът внезапно ви предложи или дори направо Ви изпрати „по погрешка” два, три, четири или повече броя от същата стока, срещу което Ви поиска още пари. Ако не искате повече от стоката, не сте длъжни да се съгласявате или още повече – да плащате за допълнителните бройки!

- Пазарувайте само от познати сайтове или от места, препоръчани от приятели. В противен случай проверете добре търговеца – уверете се, че адресът на сайта започва с https:// (S – означава сигурност) и има символ на катинар в адресната лента на браузъра. Проверете и дали онлайн магазинът има физически адрес. Разгледайте добре сайта и открийте името на търговеца, от когото всъщност купувате, както и от коя държава е той.

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [41]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре