Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как влияят онлайн игрите върху децата

22.06.2016

Децата са особено уязвима група в онлайн средата. Те често са изложени на неподходящо търговско съдържание, включително сексуално или реклами на алкохол.

Наскоро от ЕК представиха проучване за предизвикателствата, които непълнолетните срещат като онлайн потребители – когато играят на игри, докато са в социалните мрежи или ползват мобилни приложения. Маркетинговите практики, които се ползват там, не винаги са разбираеми от малките потребители.

Изследване на 25 от  най-популярните игри в интернет е установило, че те масово съдържат вградени или контекстуални реклами. Най-често вградените реклами са под формата на снимка на продукта, лого или символ, показани преди, по средата или след играта. Контекстуалната реклама се появява отстрани на съответната страница, до играта.

Общото в игрите, предоставени от различните платформи, е възможността и/или изискването да се плати, за да се продължи и/или ускори играта. Често потребителите също така трябва да си платят допълнително, за да избегнат рекламите.  Повечето от игрите насърчават потребителите да прекарват повече време играейки, както и ги подканят да правят покупки в приложението, за да за продължават и/или подобряват играта си. Много игри разполагат и с опция за персонализация, за да увеличават ангажираността на потребителите в социалните мрежи или в дадена онлайн общност.  Анализът е установил, че в игрите като цяло липсват защитни мерки, като например рекламни паузи, които биха могли да помогнат на потребителите да разграничават рекламите докато играят.

По време на проучването са проведени и експерименти с деца между 6 и 12 г., за да се проследи ефекта от онлайн маркетинговите практики. Един от тях е установил, че вградените реклами имат подсъзнателен ефект върху малчуганите и те оказват влияние върху поведението им, без да го осъзнават. Така при рекламирането на високоенергийни зърнени закуски е било установено и повишаване на консумацията на сладки храни.

Проучването е установило още, че в децата не получават еднаква защита срещу онлайн търговията в рамките на ЕС. Причината е, че  онлайн търговията се третира по различен начин в различните страни, а освен това родителите от различните държави прилагат различни модели на надзор на децата им в мрежата. Всъщност, според проучването повечето родители не виждат в онлайн маркетинга основен риск за децата им. Възрастните са били загрижени най-вече да не би малчуганите да бъдат изложени на насилствени сцени или онлайн тормоз, както и да не би да им откраднат личните данни

Ключова препоръка от това проучване е, че трябва да се направи повече за защита на децата като потребители в интернет. Онлайн маркетингът трябва да се направи по-прозрачен за малките потребители, както и да могат те да разпознават различните техники, които се ползават в тази среда. Защитните мерки пък трябва да са насочени не само към родителите, но и  все повече върху децата.

Повече може да видите тук 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре