Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как влияят онлайн игрите върху децата

22.06.2016

Децата са особено уязвима група в онлайн средата. Те често са изложени на неподходящо търговско съдържание, включително сексуално или реклами на алкохол.

Наскоро от ЕК представиха проучване за предизвикателствата, които непълнолетните срещат като онлайн потребители – когато играят на игри, докато са в социалните мрежи или ползват мобилни приложения. Маркетинговите практики, които се ползват там, не винаги са разбираеми от малките потребители.

Изследване на 25 от  най-популярните игри в интернет е установило, че те масово съдържат вградени или контекстуални реклами. Най-често вградените реклами са под формата на снимка на продукта, лого или символ, показани преди, по средата или след играта. Контекстуалната реклама се появява отстрани на съответната страница, до играта.

Общото в игрите, предоставени от различните платформи, е възможността и/или изискването да се плати, за да се продължи и/или ускори играта. Често потребителите също така трябва да си платят допълнително, за да избегнат рекламите.  Повечето от игрите насърчават потребителите да прекарват повече време играейки, както и ги подканят да правят покупки в приложението, за да за продължават и/или подобряват играта си. Много игри разполагат и с опция за персонализация, за да увеличават ангажираността на потребителите в социалните мрежи или в дадена онлайн общност.  Анализът е установил, че в игрите като цяло липсват защитни мерки, като например рекламни паузи, които биха могли да помогнат на потребителите да разграничават рекламите докато играят.

По време на проучването са проведени и експерименти с деца между 6 и 12 г., за да се проследи ефекта от онлайн маркетинговите практики. Един от тях е установил, че вградените реклами имат подсъзнателен ефект върху малчуганите и те оказват влияние върху поведението им, без да го осъзнават. Така при рекламирането на високоенергийни зърнени закуски е било установено и повишаване на консумацията на сладки храни.

Проучването е установило още, че в децата не получават еднаква защита срещу онлайн търговията в рамките на ЕС. Причината е, че  онлайн търговията се третира по различен начин в различните страни, а освен това родителите от различните държави прилагат различни модели на надзор на децата им в мрежата. Всъщност, според проучването повечето родители не виждат в онлайн маркетинга основен риск за децата им. Възрастните са били загрижени най-вече да не би малчуганите да бъдат изложени на насилствени сцени или онлайн тормоз, както и да не би да им откраднат личните данни

Ключова препоръка от това проучване е, че трябва да се направи повече за защита на децата като потребители в интернет. Онлайн маркетингът трябва да се направи по-прозрачен за малките потребители, както и да могат те да разпознават различните техники, които се ползават в тази среда. Защитните мерки пък трябва да са насочени не само към родителите, но и  все повече върху децата.

Повече може да видите тук 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Черният петък иде. Какво трябва да знаят потребителите?

    Тази година Черният петък ще се проведе на 24 ноември. Някои търговци предлагат и стоки с намаление на Кибер понеделник. Други удължават срока, като го превръщат в цяла поредица дни с промоции. Като се има предвид, че българските потребители все повече пазаруват по време на подобни акции, от ЕПЦ България решихме ...

  • ЕП одобри нови правила за по-голяма защита срещу онлайн измамници

    Правилата в целия ЕС за по-добра защита на потребителите от измами и по-бързо откриване и спиране на нелоялни търговци бяха одобрени от евродепутатите тази седмица. Националните правоприлагащи органи ще имат повече правомощия за откриване и спиране на онлайн нарушения на законите на защита на потребителите. Те ще ...

  • Зимните гуми в Европа

    От 15 ноември шофьорите в България са задължени да карат със зимни гуми. Допустимо е да се шофира и с летни гуми, но тогава грайферът следва да бъде минимум 4 мм. Освен у нас подобно задължение има още в няколко държави от ЕС - Естония, Финландия, Литва, Латвия, Словения, Швеция и Хърватия. Важно е да се знае, че ...

  • 2,7 милиарда евро за програма Еразъм + през 2018

    Европейската комисия публикува своята Покана за подаване на проектни предложения по Програма "Еразъм+" за 2018 г. - програмата на Европейския съюз за мобилност и сътрудничество в областта на образованието, обучението, младежта и спорта.

  • Искове срещy Air Berlin

    Берлинският съд е назначил синдик по делото за несъстоятелност на авиокомпанията Air Berlin. Пътниците могат да подадат своите искове до 1 февруари 2018 г.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [46]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре