Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как влияят онлайн игрите върху децата

22.06.2016

Децата са особено уязвима група в онлайн средата. Те често са изложени на неподходящо търговско съдържание, включително сексуално или реклами на алкохол.

Наскоро от ЕК представиха проучване за предизвикателствата, които непълнолетните срещат като онлайн потребители – когато играят на игри, докато са в социалните мрежи или ползват мобилни приложения. Маркетинговите практики, които се ползват там, не винаги са разбираеми от малките потребители.

Изследване на 25 от  най-популярните игри в интернет е установило, че те масово съдържат вградени или контекстуални реклами. Най-често вградените реклами са под формата на снимка на продукта, лого или символ, показани преди, по средата или след играта. Контекстуалната реклама се появява отстрани на съответната страница, до играта.

Общото в игрите, предоставени от различните платформи, е възможността и/или изискването да се плати, за да се продължи и/или ускори играта. Често потребителите също така трябва да си платят допълнително, за да избегнат рекламите.  Повечето от игрите насърчават потребителите да прекарват повече време играейки, както и ги подканят да правят покупки в приложението, за да за продължават и/или подобряват играта си. Много игри разполагат и с опция за персонализация, за да увеличават ангажираността на потребителите в социалните мрежи или в дадена онлайн общност.  Анализът е установил, че в игрите като цяло липсват защитни мерки, като например рекламни паузи, които биха могли да помогнат на потребителите да разграничават рекламите докато играят.

По време на проучването са проведени и експерименти с деца между 6 и 12 г., за да се проследи ефекта от онлайн маркетинговите практики. Един от тях е установил, че вградените реклами имат подсъзнателен ефект върху малчуганите и те оказват влияние върху поведението им, без да го осъзнават. Така при рекламирането на високоенергийни зърнени закуски е било установено и повишаване на консумацията на сладки храни.

Проучването е установило още, че в децата не получават еднаква защита срещу онлайн търговията в рамките на ЕС. Причината е, че  онлайн търговията се третира по различен начин в различните страни, а освен това родителите от различните държави прилагат различни модели на надзор на децата им в мрежата. Всъщност, според проучването повечето родители не виждат в онлайн маркетинга основен риск за децата им. Възрастните са били загрижени най-вече да не би малчуганите да бъдат изложени на насилствени сцени или онлайн тормоз, както и да не би да им откраднат личните данни

Ключова препоръка от това проучване е, че трябва да се направи повече за защита на децата като потребители в интернет. Онлайн маркетингът трябва да се направи по-прозрачен за малките потребители, както и да могат те да разпознават различните техники, които се ползават в тази среда. Защитните мерки пък трябва да са насочени не само към родителите, но и  все повече върху децата.

Повече може да видите тук 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре