Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Летните разпродажби из ЕС

07.07.2016

Винаги е изкушение да пазаруваш, когато има разпродажби. Летните цени в голяма част от страните в ЕС вече са в действие.

Във Франция летните разпродажби започнаха още на 22 юни, сряда, и ще продължат до 2 авгсуст, вторник. Същият период важи и за онлайн разпродажбите. Извън това време продавачите могат да рекламират намаления на цените си, но без да използват думата „разпродажба”, толкова дълго, че да не продават стоките под тяхната себестойност.

В Германия няма точно определен период за летни разпродажби, но обикновено те започват в края на август. Добре е да се има предвид, че най-често магазините там са затворени в неделя.

В Италия летните разпродажби са регламентирани по региони, като обичайната дата за старта им е към 7 юли и продължават около 30 дни. Магазините в неделя и в тази държава обикновено са затворени. Изключение има за туристическите райони, където работят между 10 и 19,30 ч

В Полша летните намаления стартираха в края на юни, но най-доброто време за пазаруване са месеците юли и август – тогава можеш да си купиш стоки, които са със 70-90% по-евтини.

Гърците са определили за начало на разпродажбите през лятото втория понеделник от юли (тази година -11 юли), като те продължават до края на август.

В Хърватска летните намаления са факт от 1 юли, като продължават максимум 2 месеца.  Там също в неделя магазините почиват.

В Австрия разпродажбите започват от юли и продължават и през август. В неделя магазините са затворени.

В Испания разпродажбите са във вихъра си, защото започнаха от 1 юли и продължават до 31 август, в зависимост от района. Имайте предвид, че работното време на магазините от понеделник до събота е от 9,30 до 13,30 ч,  а след това - от 17 до 20,30 ч. 


Повече информация за тези и за другите страни в ЕС може да видите тук.

В случай, че имате проблеми при пазаруване от фирма, регистрирана в ЕС, може да се обърнете към нас в Европейски потребителски център България.

Снимка: freeimages.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре