Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Кои са най-фалшифицираните стоки в света?

19.07.2016

Обувките са най-фалшифицираните стоки в света, показва доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Фалшиви продукти се произвеждат в най-различни сфери - от чанти и парфюми до машинни части и химикали. Любопитното е, че са установени нарушения на търговските марки дори при продажбата на ягоди и банани. Сред фалшифицираните стоки има и фармацевтични продукти, което може да доведе до риск за здравето, както и играчки, които може да наранят децата.

Търговията със стоки ментета е стигнала до 2,5% от общия търговски обмен през 2013 г. За сравнение през 2008 г. е била 1,9%. До 5% от стоките, внасяни в Европейския съюз, са фалшификати. Най-тежко пострадали са марки, чиито оригинали са от САЩ, Италия или Франция. Повечето фалшиви продукти се произвеждат в Китай, Хонг Конг и Турция (виж графиката, а повече информация има тук).

Ние от Европейския потребителски център съветваме потребителите да се въздържат от купуване на продукти, когато качеството, цената или метода за продажба ги прави подозрителни. Ако цената е необоснавано ниска, може да се предположи, че стоката е менте. Не купувайте "маркови" дрехи и обувки от улицата или на плажа, внимателно проверявайте сайтове, от които поръчвате онлайн.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре