Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Държавите членки все повече спазват правото на ЕС

21.07.2016

Европейската комисия потвърди своя ангажимент да гарантира ефективното прилагане на цялото европейско законодателство, и по-специално ангажимента си към най-големия в света единен пазар, обхващащ 500 милиона граждани.

Годишният доклад предоставя ясна картина на начина, по който Комисията е контролирала и прилагала правото на Съюза през 2015 г., а информационното табло за единния пазар показва, че пречките пред свободното движение на хора, услуги, стоки и капитали в рамките на ЕС се премахват в повечето области. Конструктивният диалог между Комисията и държавите членки по въпроси на спазването все по-често води до решаването на съответните проблеми, без да е необходимо да се прибягва до официални процедури.

В същото време в някои области ситуацията е в застой и дори се влошава, издигат се нови препятствия и единният пазар трябва да се адаптира, за да отразява новите реалности: новаторските идеи и новите бизнес модели също трябва да намерят своето място.

Повече информация може да се намери тук:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-2245_bg.htm



Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре