Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Гише на пътника на летище Варна

14.08.2016

Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), откри днес , 14 август, „Гише на пътника” на летище Варна.

Инициативата е част от мащабна кампания в различни горещи транспортни точки, а целта е пътниците да се запознаят с най-важните си права преди да се качат в самолета, обясни Арабаджиев.
Еднодневният информационния щанд на летище Варна е организиран от Европейски потребителски център България, който функционира под ръководството на КЗП.
„Гише на пътника” се организира периодично на Терминал 1 и Терминал 2 на летище София, както и на Централната автогара в столицата. Следващата спирка е в Бургас. Там експертите ще бъдат на Централна автогара Юг (21 август) и на летището (22 август). На място хората получават съвети какво да правят, ако полетът им закъснее или имат други проблеми с пътуването си.
Жалбите и запитванията в Европейския потребителски център (ЕПЦ) показват намаление на проблемите, свързани с полетите, и увеличение на случаите със забавени, повредени или загубени багажи, съобщи Игнат Арсенов, който е негов директор.
От началото на месец май инспекторите от регионална дирекция Варна на Комисията за защита на потребителите са направили над 1000 инспекции на туристически обекти, като са съставени над 40 акта, съобщи още Константин Арабаджиев, член на КЗП.
Сред установените нарушения са липси на менюта на български език в заведения, както и липси на ценоразписи с цените на нощувките и допълнителните услуги в хотели. Констатирани са и случаи, при които табелите за категорията на даден обект не са били на видно място в туристическите обекти. По думите на Арабаджиев сред нелоялните търговски практики в туризма за цялата страна, установени от страна на КЗП, са още различия между звездите, с които се рекламират дадени хотели (или къщи за гости) и действителната ситуация, а в заведения пък са посочвани цени за брой или грамаж, по-малки от реалното.
Константин Арабаджиев отбеляза още, че броят на нарушенията, които установяват инспекторите на КЗП, е намалял с 10% през последната година.
В днешното събитие се включи и директорът на регионалната дирекция на КЗП във Варна Илиян Станоев.

 
На снимката Константин Арабаджиев, член на КЗП, и Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ (вдясно)

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре