Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Гише на пътника на летище Варна

14.08.2016

Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), откри днес , 14 август, „Гише на пътника” на летище Варна.

Инициативата е част от мащабна кампания в различни горещи транспортни точки, а целта е пътниците да се запознаят с най-важните си права преди да се качат в самолета, обясни Арабаджиев.
Еднодневният информационния щанд на летище Варна е организиран от Европейски потребителски център България, който функционира под ръководството на КЗП.
„Гише на пътника” се организира периодично на Терминал 1 и Терминал 2 на летище София, както и на Централната автогара в столицата. Следващата спирка е в Бургас. Там експертите ще бъдат на Централна автогара Юг (21 август) и на летището (22 август). На място хората получават съвети какво да правят, ако полетът им закъснее или имат други проблеми с пътуването си.
Жалбите и запитванията в Европейския потребителски център (ЕПЦ) показват намаление на проблемите, свързани с полетите, и увеличение на случаите със забавени, повредени или загубени багажи, съобщи Игнат Арсенов, който е негов директор.
От началото на месец май инспекторите от регионална дирекция Варна на Комисията за защита на потребителите са направили над 1000 инспекции на туристически обекти, като са съставени над 40 акта, съобщи още Константин Арабаджиев, член на КЗП.
Сред установените нарушения са липси на менюта на български език в заведения, както и липси на ценоразписи с цените на нощувките и допълнителните услуги в хотели. Констатирани са и случаи, при които табелите за категорията на даден обект не са били на видно място в туристическите обекти. По думите на Арабаджиев сред нелоялните търговски практики в туризма за цялата страна, установени от страна на КЗП, са още различия между звездите, с които се рекламират дадени хотели (или къщи за гости) и действителната ситуация, а в заведения пък са посочвани цени за брой или грамаж, по-малки от реалното.
Константин Арабаджиев отбеляза още, че броят на нарушенията, които установяват инспекторите на КЗП, е намалял с 10% през последната година.
В днешното събитие се включи и директорът на регионалната дирекция на КЗП във Варна Илиян Станоев.

 
На снимката Константин Арабаджиев, член на КЗП, и Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ (вдясно)

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре