Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Гише на пътника на автогара Юг в Бургас

21.08.2016

Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, откри „Гише на пътника” на Автогара Юг в Бургас. Идеята е да се повиши образованието и информираността на всички потребители, касаещи пътуването както по суша, така и по въздух и вода, обясни Райков.
Прикачени документи

Еднодневният информационния щанд на автогарата е организиран от Европейскияпотребителски център - България, който е проект на КЗП. Такава инициатива ще се проведе и на 22 август на летище Бургас.

Независимо от къде до къде пътуват и с какъв вид транспорт, пътниците имат равни права и са защитени в цяла Европа, каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център (ЕПЦ).

Едно от основните права на пътниците е това на защита от дискриминация, т.е. не може да ни откажат да ни продадат билет заради това, че сме български граждани, хора със затруднена или намалена подвижност или пък да ни искат допълнително пари, например, обясни Арсенов. Около една четвърт от жалбите и запитванията, получени от началото на годината до сега в ЕПЦ, са свързани именно с проблеми с транспорта.

Пътниците трябва да знаят, че ако тяхното пътуване с автобус  (над 250 км) бъде отменено или има закъснение повече от 90 минути, имат право на безплатна храна и напитки - трябва да ги искат от превозвачите, трябва да искат и информация за това какво ще бъде закъснението, как ще бъдат премаршрутирани, каза още Арсенов.

От началото на май до средата на месец август на територията на Регионална дирекция Бургас към КЗП са проведени над 1200 инспекции в туристически обекти, като са съставени около 60 акта. Сред основните нарушения са липса на меню на български език (а само на чужд език – руски или английски) в заведения или табелите за категорията на обекта не са поставени на видно място в туристическия обект. Засечени са и липси на ценоразписи на допълнителните услуги в хотели, съобщи още Константин Райков, член на КЗП. Имахме жалба за предложено безплатно настаняване в хотел за деца до 6-годишна възраст, а при пристигане на семейството са поискани 10 лв. за поставянето на кошара в стаята, добави той.

Повече може да видите по-долу:

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Еко лагер учи младежи на европейски ценности и старинни фототехники

    Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов присъства на представянето на фотографии и мини-уеб сайтове, създадени от ученици по време на обучителен еко лагер. Мероприятието беше организирано съвместно от Центъра за развитие на човешките ресурси, Информационен център „Европа Директно” ...

  • Пресконференция

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов ще се включи в пресконференцията на Комисията за защита на потребителите, която ще се проведе на 31 август, четвъртък. Събитието започва в 11 ч и ще се състои в пресклуба на БТА в София.

  • Мога ли да отменя почивката си в Барселона?

    Вижте какви са нашите съвети, ако имате планирано пътуване в района на Барселона, Испания, след терористичната атака там на 17 август.

  • Изтеглят от пазара опасни калъфи за iPhone

    Производителят MixBin Electronics предприема доброволни мерки по изтегляне от пазара на калъфи за iPhone от марката Victoria's Secret поради риск от нараняване. Информацията за кампанията постъпи в Комисията за защита на потребителите по системата за обмен на нотификации за опасни стоки на територията на ...

  • Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

    От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре