Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Гише на пътника на автогара Юг в Бургас

21.08.2016

Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, откри „Гише на пътника” на Автогара Юг в Бургас. Идеята е да се повиши образованието и информираността на всички потребители, касаещи пътуването както по суша, така и по въздух и вода, обясни Райков.
Прикачени документи

Еднодневният информационния щанд на автогарата е организиран от Европейскияпотребителски център - България, който е проект на КЗП. Такава инициатива ще се проведе и на 22 август на летище Бургас.

Независимо от къде до къде пътуват и с какъв вид транспорт, пътниците имат равни права и са защитени в цяла Европа, каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център (ЕПЦ).

Едно от основните права на пътниците е това на защита от дискриминация, т.е. не може да ни откажат да ни продадат билет заради това, че сме български граждани, хора със затруднена или намалена подвижност или пък да ни искат допълнително пари, например, обясни Арсенов. Около една четвърт от жалбите и запитванията, получени от началото на годината до сега в ЕПЦ, са свързани именно с проблеми с транспорта.

Пътниците трябва да знаят, че ако тяхното пътуване с автобус  (над 250 км) бъде отменено или има закъснение повече от 90 минути, имат право на безплатна храна и напитки - трябва да ги искат от превозвачите, трябва да искат и информация за това какво ще бъде закъснението, как ще бъдат премаршрутирани, каза още Арсенов.

От началото на май до средата на месец август на територията на Регионална дирекция Бургас към КЗП са проведени над 1200 инспекции в туристически обекти, като са съставени около 60 акта. Сред основните нарушения са липса на меню на български език (а само на чужд език – руски или английски) в заведения или табелите за категорията на обекта не са поставени на видно място в туристическия обект. Засечени са и липси на ценоразписи на допълнителните услуги в хотели, съобщи още Константин Райков, член на КЗП. Имахме жалба за предложено безплатно настаняване в хотел за деца до 6-годишна възраст, а при пристигане на семейството са поискани 10 лв. за поставянето на кошара в стаята, добави той.

Повече може да видите по-долу:

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре