Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

ЕПЦ помага при закъснели полети

30.08.2016

Основната част от жалбите, които постъпват в Европейския потребителски център България са по повод проблеми, свързани с транспорта като забавени и отменени полети. Това обяви директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов по време на пресконференция съвместно с Комисията за защита на потребителите (КЗП). На нея бяха представени резултатите от извършените проверки и дейността през летния сезон. Европейският потребителски център разглежда жалби и сигнали срещу търговци, регистрирани в други европейски държави. Той е проект на КЗП.

За първа година сезонните приемни по Черноморието се проведоха съвместно между КЗП и ЕПЦ. Разкрити бяха и еднодневни "Гишета на пътника” на летищата и автогарите във Варна и Бургас с цел повишаване на информираността на потребителите за техните права при пътуване. 

От началото на годината в ЕПЦ са получени 866 жалби и запитвания, което е с около 15% повече в сравнение със същия период през миналата година.

Арсенов даде пример за успешната намеса на мрежата от ЕПЦ в полза на потребителите. В първия случай потребител резервира стая в хотел в Чехия и заплаща исканата сума. Часове по-късно получава имейл от хотела, че няма къде да го настанят, но без да си получи парите обратно. Това се случва едва след намесата на ЕПЦ. Благодарение на усилията на ЕПЦ семейство е компенсирано с 1250 евро за забавяне на полет от Кипър до България с повече от 4 часа, като са му изплатени и разходи от 70 евро за консумираните на летището храни и напитки. Авиокомпанията обяснила закъснението със стачка, каквато обаче в този момент нямало.

"Трети пореден период наблюдаваме тенденция за намаляване на общия брой нарушения, включително в сферата на туризма. Ако в предишни периоди в десет и повече процента от случаите нашите проверки констатираха несъответствия, то сега се наблюдава снижаване на този процент. Надявам се, че това е резултат както на активния контрол, така и на превантивната дейност, която осъществяваме.” Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

КЗП ще проведе акция в търговската мрежа и онлайн магазините, където се продават гуми за автомобили и фарове за мъгла. Целта е навременно диагностициране на този пазар и отстраняване на евентуалните нарушения още преди да е настъпил периодът на активното търсене на тези продукти, обяви Константин Арабаджиев, член на КЗП.

На фокус от КЗП ще бъдат поставени и финансовите услуги от разстояние. „Основен акцент в проверките ще бъдат наличието на пълна и вярна преддоговорна информация, включително и правото на потребителя да се откаже от договора в 14-дневен срок след сключването му, без да дължи обезщетения и неустойки. Проверките ще включват и предоставянето на ипотечни кредити на потребители, тъй като вече е факт нов специален закон, който урежда тази материя”, съобщи Константин Райков, член на КЗП.

Повече информация може да видите в категорията "прессъобщения" тук.
На снимката - от ляво на дясно - Константин Райков, Димитър Маргаритов, Константин Арабаджиев и Игнат Арсенов

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре