Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Бизнесът и образованието в търсене на пресечни точки

28.09.2016

Представители на бизнеса и образованието обсъдиха предизвикателствата при подготовката на мотивирани млади професионалисти на конференция в София.

Имаме амбицията, и вече извършихме пилотен открит урок, да превърнем темата за потребителските права в тема, която да се изучава в училище, а защо не и в университетите, защото досега информация по този въпрос твърде оскъдно е била поднасяна на аудиторията в по-млада възраст. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите при откриването на конференцията "Бизнес и образование: Да успеем заедно!”, която се проведе в сряда, 28 септември.

Независимо от това кой по какъв път е поел за развитието си, всички сме потребители, затова и успешните фирми инвестират ресурси за анализи и професионално обучение, в резултат на което ние в КЗП регистрираме и налагането на все повече добри търговски практики, допълни Константин Арабаджиев, член на КЗП.

На всеки трети студент по европейската програма Еразъм плюс след това му е била предложена работа в предприятието, в което е бил на стаж, съобщи ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Огнян Златев.

Васил Тодоров, главен секретар на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), предложи студентите, които са приети по държавна поръчка, да бъдат под определена форма ангажирани да работят в България поне няколко години след завършване. Според него след като държавата е инвестирала в образованието на младежите, те също трябва да имат ангажимент към нея.

Заместник-изпълнителният директор на Агенцията по заетостта Милена Георгиева отчете, че се наблюдават все по-големи дисбаланси между изискванията на пазара на труда и образованието и уменията на кандидатите за работа.

Преходът от образование към труд не е еднократен, той е възвратим, има все повече възрастни студенти, отбеляза доц. Антоний Гълъбов, който е преподавател в НБУ. Колегата му от бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров” доц. Никола Атанасов предложи да се направи интернет търсачка, в която студентите да могат да намират работа, както и да предлагат своите кандидатури.

Форумът „Бизнес и образование: Да успеем заедно!” беше организиран от Европейски потребителски център България към КЗП, информационен център „Европа Директно” - София, Център за развитие на човешките ресурси, Enterprise Europe Network (EEN) към БТПП и „Европейски служби за заетост“ (EURES) към Агенция по заетостта. На него присъстваха представители на образователни институции, на бизнеса и компании, които инвестират в професионална квалификация. На форума беше представено дуалното обучение у нас, както и опитът от тази система в Германия. Голям интерес от страна на присъстващите предизвикаха споделените добри практики за обучение от страна на бизнеса, както и възможностите, които предоставя „София тех парк” на стартиращи компании и за насърчаване на иновациите.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре