Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Бизнесът и образованието в търсене на пресечни точки

28.09.2016

Представители на бизнеса и образованието обсъдиха предизвикателствата при подготовката на мотивирани млади професионалисти на конференция в София.

Имаме амбицията, и вече извършихме пилотен открит урок, да превърнем темата за потребителските права в тема, която да се изучава в училище, а защо не и в университетите, защото досега информация по този въпрос твърде оскъдно е била поднасяна на аудиторията в по-млада възраст. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите при откриването на конференцията "Бизнес и образование: Да успеем заедно!”, която се проведе в сряда, 28 септември.

Независимо от това кой по какъв път е поел за развитието си, всички сме потребители, затова и успешните фирми инвестират ресурси за анализи и професионално обучение, в резултат на което ние в КЗП регистрираме и налагането на все повече добри търговски практики, допълни Константин Арабаджиев, член на КЗП.

На всеки трети студент по европейската програма Еразъм плюс след това му е била предложена работа в предприятието, в което е бил на стаж, съобщи ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Огнян Златев.

Васил Тодоров, главен секретар на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), предложи студентите, които са приети по държавна поръчка, да бъдат под определена форма ангажирани да работят в България поне няколко години след завършване. Според него след като държавата е инвестирала в образованието на младежите, те също трябва да имат ангажимент към нея.

Заместник-изпълнителният директор на Агенцията по заетостта Милена Георгиева отчете, че се наблюдават все по-големи дисбаланси между изискванията на пазара на труда и образованието и уменията на кандидатите за работа.

Преходът от образование към труд не е еднократен, той е възвратим, има все повече възрастни студенти, отбеляза доц. Антоний Гълъбов, който е преподавател в НБУ. Колегата му от бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров” доц. Никола Атанасов предложи да се направи интернет търсачка, в която студентите да могат да намират работа, както и да предлагат своите кандидатури.

Форумът „Бизнес и образование: Да успеем заедно!” беше организиран от Европейски потребителски център България към КЗП, информационен център „Европа Директно” - София, Център за развитие на човешките ресурси, Enterprise Europe Network (EEN) към БТПП и „Европейски служби за заетост“ (EURES) към Агенция по заетостта. На него присъстваха представители на образователни институции, на бизнеса и компании, които инвестират в професионална квалификация. На форума беше представено дуалното обучение у нас, както и опитът от тази система в Германия. Голям интерес от страна на присъстващите предизвикаха споделените добри практики за обучение от страна на бизнеса, както и възможностите, които предоставя „София тех парк” на стартиращи компании и за насърчаване на иновациите.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре