Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Преди да поръчате подарък за Коледа

14.11.2016

Предвидливите хора правят планове и се подготвят за важни събития отдалече. И понеже Коледа е само след месец и половина, дойде време и за купуването на подаръци. Ако ще ги поръчате онлайн, първо прочетете нашите препоръки

Три важни съвета…

1. Проверете от кого купувате
Преди да поръчате подаръка за вашия любим човек или за детето си, проверете сайта на фирмата. Прочетете какви са отзивите за него във форумите. Бъдете внимателни към сайтове, създадени преди месец-два или такива, в които има сериозни пропуски, правописни грешки и дори думи на различни езици. Освен това никоя уважаваща себе си компания не би си позволила да продава скъпи маркови часовници или чанти като уточнявате подробности за поръчката чрез приложение за чат като Skype или Viber, например.

2. Плащайте по защитен начин
Най-лошият подарък за Коледа е да платите за изненада-подарък за своите близки, а поръчката изобщо да не пристигне. Плащането в аванс обикновено крие риск и понеже не винаги е възможно да дадете парите на куриера при получаването на стоката, то следващият добър вариант е да използвате кредитна карта. Така, ако подаръците от списъка не пристигнат, а продавачът не иска да ви върне парите, може да оспорите транзакцията с помощта на вашата банка.

3. Внимание към детайла
Когато сравнявате цените на различните стоки или услуги, обърнете внимание на детайлите. Понякога една цена може да не включва всичките такси и да има допълнителни разходи – за доставка например.
Проверете и какви са условията за връщане на покупката в случай, че не сте доволни от нея. Например – най-често няма как да се откажете от резервирани билети за самолет или запазена стая за почивка, защото обикновено за това има такса или зависи от периода за пътуване.
Не подписвайте и не се съгласявайте с условия в договора, които не разбирате.

И три важни права…

1. Правото да размислите
Когато поръчате пуловер или чанта онлайн, и тя пристигне, но не е в размера или цвета, който сте очаквали, може да ги върнете и то без обяснение. Това трябва да се случи до 14 дни след получаването им. Изключение има само за продуктите за лична хигиена (например бельо или самобръсначки), както и за козметика, книги или музикални дискове.
До 14 дни след връщането на стоката, трябва да си получите парите обратно. Според закона – по същия начин, по който сте платили, но понякога търговецът може да поиска да ви ги преведе по банков път, вместо да ги даде на ръка, както вие сте платили на куриера.

2. Правото на ясна информация
Търговецът е длъжен да даде пълна информация за фирмата на своя сайт, включително и пощенски адрес. Това е своеобразно успокоение, че може да се свържете с него и да го намерите в случай на проблем. Бъдете особено внимателни към сайтове, в които липсват пълните контакти на компанията, от която ще пазарувате.
На сайта трябва да е отбелязана и цялата цена на съответната стока, включително такси за доставка или допълнителни плащания.
Задължително е да има и връзка към онлайн платформата за разрешаване на спорове, която се управлява от Европейската комисия.

3. Право на обезщетение при дефектна стока
Всичко, което поръчате онлайн, трябва да отговаря на предварително договореното. В случай, че ципът на якето се развали при първото му обличане, може да направите рекламация за поправка от страна на продавача. Това трябва да се случи безплатно и в рамките на разумен срок.


Снимка www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре