Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Преди да поръчате подарък за Коледа

14.11.2016

Предвидливите хора правят планове и се подготвят за важни събития отдалече. И понеже Коледа е само след месец и половина, дойде време и за купуването на подаръци. Ако ще ги поръчате онлайн, първо прочетете нашите препоръки

Три важни съвета…

1. Проверете от кого купувате
Преди да поръчате подаръка за вашия любим човек или за детето си, проверете сайта на фирмата. Прочетете какви са отзивите за него във форумите. Бъдете внимателни към сайтове, създадени преди месец-два или такива, в които има сериозни пропуски, правописни грешки и дори думи на различни езици. Освен това никоя уважаваща себе си компания не би си позволила да продава скъпи маркови часовници или чанти като уточнявате подробности за поръчката чрез приложение за чат като Skype или Viber, например.

2. Плащайте по защитен начин
Най-лошият подарък за Коледа е да платите за изненада-подарък за своите близки, а поръчката изобщо да не пристигне. Плащането в аванс обикновено крие риск и понеже не винаги е възможно да дадете парите на куриера при получаването на стоката, то следващият добър вариант е да използвате кредитна карта. Така, ако подаръците от списъка не пристигнат, а продавачът не иска да ви върне парите, може да оспорите транзакцията с помощта на вашата банка.

3. Внимание към детайла
Когато сравнявате цените на различните стоки или услуги, обърнете внимание на детайлите. Понякога една цена може да не включва всичките такси и да има допълнителни разходи – за доставка например.
Проверете и какви са условията за връщане на покупката в случай, че не сте доволни от нея. Например – най-често няма как да се откажете от резервирани билети за самолет или запазена стая за почивка, защото обикновено за това има такса или зависи от периода за пътуване.
Не подписвайте и не се съгласявайте с условия в договора, които не разбирате.

И три важни права…

1. Правото да размислите
Когато поръчате пуловер или чанта онлайн, и тя пристигне, но не е в размера или цвета, който сте очаквали, може да ги върнете и то без обяснение. Това трябва да се случи до 14 дни след получаването им. Изключение има само за продуктите за лична хигиена (например бельо или самобръсначки), както и за козметика, книги или музикални дискове.
До 14 дни след връщането на стоката, трябва да си получите парите обратно. Според закона – по същия начин, по който сте платили, но понякога търговецът може да поиска да ви ги преведе по банков път, вместо да ги даде на ръка, както вие сте платили на куриера.

2. Правото на ясна информация
Търговецът е длъжен да даде пълна информация за фирмата на своя сайт, включително и пощенски адрес. Това е своеобразно успокоение, че може да се свържете с него и да го намерите в случай на проблем. Бъдете особено внимателни към сайтове, в които липсват пълните контакти на компанията, от която ще пазарувате.
На сайта трябва да е отбелязана и цялата цена на съответната стока, включително такси за доставка или допълнителни плащания.
Задължително е да има и връзка към онлайн платформата за разрешаване на спорове, която се управлява от Европейската комисия.

3. Право на обезщетение при дефектна стока
Всичко, което поръчате онлайн, трябва да отговаря на предварително договореното. В случай, че ципът на якето се развали при първото му обличане, може да направите рекламация за поправка от страна на продавача. Това трябва да се случи безплатно и в рамките на разумен срок.


Снимка www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

  • Еколагер събра в Сандански талантливи деца от 7 български училища

    Инициативи като лагера „Нашето наследство – където миналото среща бъдещото“ дават възможност на младите, опирайки се на традициите, миналото и културното наследство, да търсят пътищата към съвременното изкуство и към бъдещето.И макар светът с всички негови достижения да се развива твърде бързо, бъдещето не може ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре