Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Преди да поръчате подарък за Коледа

14.11.2016

Предвидливите хора правят планове и се подготвят за важни събития отдалече. И понеже Коледа е само след месец и половина, дойде време и за купуването на подаръци. Ако ще ги поръчате онлайн, първо прочетете нашите препоръки

Три важни съвета…

1. Проверете от кого купувате
Преди да поръчате подаръка за вашия любим човек или за детето си, проверете сайта на фирмата. Прочетете какви са отзивите за него във форумите. Бъдете внимателни към сайтове, създадени преди месец-два или такива, в които има сериозни пропуски, правописни грешки и дори думи на различни езици. Освен това никоя уважаваща себе си компания не би си позволила да продава скъпи маркови часовници или чанти като уточнявате подробности за поръчката чрез приложение за чат като Skype или Viber, например.

2. Плащайте по защитен начин
Най-лошият подарък за Коледа е да платите за изненада-подарък за своите близки, а поръчката изобщо да не пристигне. Плащането в аванс обикновено крие риск и понеже не винаги е възможно да дадете парите на куриера при получаването на стоката, то следващият добър вариант е да използвате кредитна карта. Така, ако подаръците от списъка не пристигнат, а продавачът не иска да ви върне парите, може да оспорите транзакцията с помощта на вашата банка.

3. Внимание към детайла
Когато сравнявате цените на различните стоки или услуги, обърнете внимание на детайлите. Понякога една цена може да не включва всичките такси и да има допълнителни разходи – за доставка например.
Проверете и какви са условията за връщане на покупката в случай, че не сте доволни от нея. Например – най-често няма как да се откажете от резервирани билети за самолет или запазена стая за почивка, защото обикновено за това има такса или зависи от периода за пътуване.
Не подписвайте и не се съгласявайте с условия в договора, които не разбирате.

И три важни права…

1. Правото да размислите
Когато поръчате пуловер или чанта онлайн, и тя пристигне, но не е в размера или цвета, който сте очаквали, може да ги върнете и то без обяснение. Това трябва да се случи до 14 дни след получаването им. Изключение има само за продуктите за лична хигиена (например бельо или самобръсначки), както и за козметика, книги или музикални дискове.
До 14 дни след връщането на стоката, трябва да си получите парите обратно. Според закона – по същия начин, по който сте платили, но понякога търговецът може да поиска да ви ги преведе по банков път, вместо да ги даде на ръка, както вие сте платили на куриера.

2. Правото на ясна информация
Търговецът е длъжен да даде пълна информация за фирмата на своя сайт, включително и пощенски адрес. Това е своеобразно успокоение, че може да се свържете с него и да го намерите в случай на проблем. Бъдете особено внимателни към сайтове, в които липсват пълните контакти на компанията, от която ще пазарувате.
На сайта трябва да е отбелязана и цялата цена на съответната стока, включително такси за доставка или допълнителни плащания.
Задължително е да има и връзка към онлайн платформата за разрешаване на спорове, която се управлява от Европейската комисия.

3. Право на обезщетение при дефектна стока
Всичко, което поръчате онлайн, трябва да отговаря на предварително договореното. В случай, че ципът на якето се развали при първото му обличане, може да направите рекламация за поправка от страна на продавача. Това трябва да се случи безплатно и в рамките на разумен срок.


Снимка www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Какво не можем да върнем, ако сме го купили онлайн?

    През целия месец януари празниците продължават с пълна сила. Купуването на подаръци също. Какво обаче да правим, ако това, което са избрали нашите близки не ни допада? Ако подаръкът е купен онлайн, имаме 14 дни от доставката, за да го върнем. Подобна опция предлагат и по-големите големи физически магазини. Какво ...

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре