Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Преди да поръчате подарък за Коледа

14.11.2016

Предвидливите хора правят планове и се подготвят за важни събития отдалече. И понеже Коледа е само след месец и половина, дойде време и за купуването на подаръци. Ако ще ги поръчате онлайн, първо прочетете нашите препоръки

Три важни съвета…

1. Проверете от кого купувате
Преди да поръчате подаръка за вашия любим човек или за детето си, проверете сайта на фирмата. Прочетете какви са отзивите за него във форумите. Бъдете внимателни към сайтове, създадени преди месец-два или такива, в които има сериозни пропуски, правописни грешки и дори думи на различни езици. Освен това никоя уважаваща себе си компания не би си позволила да продава скъпи маркови часовници или чанти като уточнявате подробности за поръчката чрез приложение за чат като Skype или Viber, например.

2. Плащайте по защитен начин
Най-лошият подарък за Коледа е да платите за изненада-подарък за своите близки, а поръчката изобщо да не пристигне. Плащането в аванс обикновено крие риск и понеже не винаги е възможно да дадете парите на куриера при получаването на стоката, то следващият добър вариант е да използвате кредитна карта. Така, ако подаръците от списъка не пристигнат, а продавачът не иска да ви върне парите, може да оспорите транзакцията с помощта на вашата банка.

3. Внимание към детайла
Когато сравнявате цените на различните стоки или услуги, обърнете внимание на детайлите. Понякога една цена може да не включва всичките такси и да има допълнителни разходи – за доставка например.
Проверете и какви са условията за връщане на покупката в случай, че не сте доволни от нея. Например – най-често няма как да се откажете от резервирани билети за самолет или запазена стая за почивка, защото обикновено за това има такса или зависи от периода за пътуване.
Не подписвайте и не се съгласявайте с условия в договора, които не разбирате.

И три важни права…

1. Правото да размислите
Когато поръчате пуловер или чанта онлайн, и тя пристигне, но не е в размера или цвета, който сте очаквали, може да ги върнете и то без обяснение. Това трябва да се случи до 14 дни след получаването им. Изключение има само за продуктите за лична хигиена (например бельо или самобръсначки), както и за козметика, книги или музикални дискове.
До 14 дни след връщането на стоката, трябва да си получите парите обратно. Според закона – по същия начин, по който сте платили, но понякога търговецът може да поиска да ви ги преведе по банков път, вместо да ги даде на ръка, както вие сте платили на куриера.

2. Правото на ясна информация
Търговецът е длъжен да даде пълна информация за фирмата на своя сайт, включително и пощенски адрес. Това е своеобразно успокоение, че може да се свържете с него и да го намерите в случай на проблем. Бъдете особено внимателни към сайтове, в които липсват пълните контакти на компанията, от която ще пазарувате.
На сайта трябва да е отбелязана и цялата цена на съответната стока, включително такси за доставка или допълнителни плащания.
Задължително е да има и връзка към онлайн платформата за разрешаване на спорове, която се управлява от Европейската комисия.

3. Право на обезщетение при дефектна стока
Всичко, което поръчате онлайн, трябва да отговаря на предварително договореното. В случай, че ципът на якето се развали при първото му обличане, може да направите рекламация за поправка от страна на продавача. Това трябва да се случи безплатно и в рамките на разумен срок.


Снимка www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре