Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Трудна подвижност: Какви са правата ми при пътуване със самолет?

30.11.2016

3 декември е Международният ден на хората с увреждания. По този повод Мрежата от Европейски потребителски центровe (ECC-Net) иска да привлече вниманието към пътниците с въздушен транспорт, които са с увреждания или намалена подвижност. Въпреки че европейското законодателство осигурява значителни права на потребителите, те все още се изправят пред сериозни проблеми, когато пътуват със самолет.

През 2016 г. мрежата ECC-Net е получила различни информационни запитвания и жалби:
- Възрастна жена от Холандия има полет от Амстердам до София. Тя е имала осигурена помощ при пристигането на летището, защото не е била в състояние да ходи на дълги разстояния. Въпреки това служител я завежда на грешен изход за самолета, в резултат на което тя изпуска самолета.
- На британска пътничка, която страда от болестта на Крон, е отказан достъп на борда на самолета, тъй като авиокомпанията счита, че тя е пияна.
- Австрийски потребител резервира полет от Виена до Париж. Той се нуждае от машина за хемодиализа, която е жизнено важна за него, но тя е твърде голяма, за да мине за ръчен багаж. Авиокомпанията отказва да предложи транспортиране на медицинското оборудване без допълнителни такси.
Съгласно Регламент на ЕС 1107/2006 за правата на хората с увреждания и лицата с намалена подвижност, потребителите имат право да чекират медицинско оборудване без да им се налагат допълнителни такси. Освен това авиокомпаниите трябва да предлагат транспорт на кучета-придружители или средства за мобилност, като инвалидни колички, безплатно.

Летищата трябва да оказват такова съдействие, което да даде възможност на хората с увреждания да се придвижват от точката си на пристигане до самолета и след това от самолета до точката на тръгване, включително по време на качване и слизане. Например след полета на пътниците с намалена мобилност трябва да се окаже помощ да стигнат до свързващия полет, до автобус или такси. Ако е необходимо, трябва да им се помогне и с багажа.

Пътниците с намалена подвижност трябва да информират авиокомпанията или туроператора за необходимостта от помощ поне 48 часа предварително преди излитане. Ако на летището не им се окаже необходимото съдействие, потребителите трябва да се свържат с отговорните служители там. Авиопревозвачът е отговорен за проблемите, свързани с полета, багажа или чекирането на средствата за придвижване.

Регламентът се прилага за всички летища и авиокомпании, лицензирани в ЕС, Ирландия и Норвегия. Мрежата ECC-Net предлага безплатно помощ и съвети на пътниците с увреждания при трансгранични спорове, когаго пътниците вече са се свързали с въздушния превозвач, но без успех.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре