Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Трудна подвижност: Какви са правата ми при пътуване със самолет?

30.11.2016

3 декември е Международният ден на хората с увреждания. По този повод Мрежата от Европейски потребителски центровe (ECC-Net) иска да привлече вниманието към пътниците с въздушен транспорт, които са с увреждания или намалена подвижност. Въпреки че европейското законодателство осигурява значителни права на потребителите, те все още се изправят пред сериозни проблеми, когато пътуват със самолет.

През 2016 г. мрежата ECC-Net е получила различни информационни запитвания и жалби:
- Възрастна жена от Холандия има полет от Амстердам до София. Тя е имала осигурена помощ при пристигането на летището, защото не е била в състояние да ходи на дълги разстояния. Въпреки това служител я завежда на грешен изход за самолета, в резултат на което тя изпуска самолета.
- На британска пътничка, която страда от болестта на Крон, е отказан достъп на борда на самолета, тъй като авиокомпанията счита, че тя е пияна.
- Австрийски потребител резервира полет от Виена до Париж. Той се нуждае от машина за хемодиализа, която е жизнено важна за него, но тя е твърде голяма, за да мине за ръчен багаж. Авиокомпанията отказва да предложи транспортиране на медицинското оборудване без допълнителни такси.
Съгласно Регламент на ЕС 1107/2006 за правата на хората с увреждания и лицата с намалена подвижност, потребителите имат право да чекират медицинско оборудване без да им се налагат допълнителни такси. Освен това авиокомпаниите трябва да предлагат транспорт на кучета-придружители или средства за мобилност, като инвалидни колички, безплатно.

Летищата трябва да оказват такова съдействие, което да даде възможност на хората с увреждания да се придвижват от точката си на пристигане до самолета и след това от самолета до точката на тръгване, включително по време на качване и слизане. Например след полета на пътниците с намалена мобилност трябва да се окаже помощ да стигнат до свързващия полет, до автобус или такси. Ако е необходимо, трябва да им се помогне и с багажа.

Пътниците с намалена подвижност трябва да информират авиокомпанията или туроператора за необходимостта от помощ поне 48 часа предварително преди излитане. Ако на летището не им се окаже необходимото съдействие, потребителите трябва да се свържат с отговорните служители там. Авиопревозвачът е отговорен за проблемите, свързани с полета, багажа или чекирането на средствата за придвижване.

Регламентът се прилага за всички летища и авиокомпании, лицензирани в ЕС, Ирландия и Норвегия. Мрежата ECC-Net предлага безплатно помощ и съвети на пътниците с увреждания при трансгранични спорове, когаго пътниците вече са се свързали с въздушния превозвач, но без успех.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре