Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Трудна подвижност: Какви са правата ми при пътуване със самолет?

30.11.2016

3 декември е Международният ден на хората с увреждания. По този повод Мрежата от Европейски потребителски центровe (ECC-Net) иска да привлече вниманието към пътниците с въздушен транспорт, които са с увреждания или намалена подвижност. Въпреки че европейското законодателство осигурява значителни права на потребителите, те все още се изправят пред сериозни проблеми, когато пътуват със самолет.

През 2016 г. мрежата ECC-Net е получила различни информационни запитвания и жалби:
- Възрастна жена от Холандия има полет от Амстердам до София. Тя е имала осигурена помощ при пристигането на летището, защото не е била в състояние да ходи на дълги разстояния. Въпреки това служител я завежда на грешен изход за самолета, в резултат на което тя изпуска самолета.
- На британска пътничка, която страда от болестта на Крон, е отказан достъп на борда на самолета, тъй като авиокомпанията счита, че тя е пияна.
- Австрийски потребител резервира полет от Виена до Париж. Той се нуждае от машина за хемодиализа, която е жизнено важна за него, но тя е твърде голяма, за да мине за ръчен багаж. Авиокомпанията отказва да предложи транспортиране на медицинското оборудване без допълнителни такси.
Съгласно Регламент на ЕС 1107/2006 за правата на хората с увреждания и лицата с намалена подвижност, потребителите имат право да чекират медицинско оборудване без да им се налагат допълнителни такси. Освен това авиокомпаниите трябва да предлагат транспорт на кучета-придружители или средства за мобилност, като инвалидни колички, безплатно.

Летищата трябва да оказват такова съдействие, което да даде възможност на хората с увреждания да се придвижват от точката си на пристигане до самолета и след това от самолета до точката на тръгване, включително по време на качване и слизане. Например след полета на пътниците с намалена мобилност трябва да се окаже помощ да стигнат до свързващия полет, до автобус или такси. Ако е необходимо, трябва да им се помогне и с багажа.

Пътниците с намалена подвижност трябва да информират авиокомпанията или туроператора за необходимостта от помощ поне 48 часа предварително преди излитане. Ако на летището не им се окаже необходимото съдействие, потребителите трябва да се свържат с отговорните служители там. Авиопревозвачът е отговорен за проблемите, свързани с полета, багажа или чекирането на средствата за придвижване.

Регламентът се прилага за всички летища и авиокомпании, лицензирани в ЕС, Ирландия и Норвегия. Мрежата ECC-Net предлага безплатно помощ и съвети на пътниците с увреждания при трансгранични спорове, когаго пътниците вече са се свързали с въздушния превозвач, но без успех.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре