Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Фалшиви кондуктори в градската железница (S-Bahn) в Берлин?

26.01.2017

Кондуктори от компания, работеща от името на германската компания за железопътен транспорт (Deutsche Bahn AG) може би са мамели пътници в градската железница (S-Bahn) в Берлин.

Според германската федерална полиция измамници наблюдават туристи, които не са наясно с местните практики за пътуване с влака, предупреждават от Европейски потребителски център Германия. Туристите неволно грешат при избора на билети или не валидират своя пропуск за S-Bahn правилно.
Вместо да демонстрират жест на добра воля и да обясняват как работи системата за валидиране на билетите, кондукторите обвинявали пътниците, че не искат да си купят билет и ги принуждавали да платят глоба. Хората плащали, но не получавали разписка за парите. А инспекторите задържали парите за себе си.
Сега германската федерална полиция разследва тези служители заради измама, принуда и присвояване.


Съвети за потребителите:

- Уверете се, че имате валиден билет, преди да се качите на влака.
- Отидете на касата на жп гарата и попитайте там, ако има нещо неясно относно процедурата за купуване и валидиране на билета. Или попитайте охраната на влака.
- Ако ви проверят и се окаже, че трябва да платите глоба, поискайте разписка. Ако инспекторите отказват да ви издадат такъв документ, не се колебайте да се свържете с полицията.

В случай на проблеми с германската компания за железопътен транспорт, свързани със забавяне или отмяна на влак, повреден или загубен багаж, можете да се обърнете към ЕПЦ България.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре