Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Четири съвета преди да поръчате подарък за Свети Валентин

30.01.2017

Най-романтичният празник наближава, а ако искате наистина да направите изненада на половинката си с хубав подарък, е добре да спазвате някои важни правила. Препоръките важат, ако ще правите онлайн поръчка за празника.

 

  1. Ако сте решили да подарите изкусително бельо на дамата на сърцето си, проверете точния размер. Причината е, че Законът за защита на потребителите не задължава търговците да приемат обратно стоки и продукти, които са свързани с личната хигиена. По същия начин не може да върнете козметика, парфюми, цветя, сладки и бонбони или дискове с музика, поръчани онлайн, както и продукт, изработен по ваш модел и указания. За останалите стоки имате срок от 14 дни, за да го направите, в случай че вашият партньор не хареса подаръка.
  2. Ако покупките, които са направени с идея да се доставят точно на Свети Валентин, не бъдат доставени навреме, то вие може да се откажете от договора и да си искате парите обратно, без да давате допълнителен срок за изпълнение на поетия ангажимент. Това трябва да стане писмено чрез имейл до търговеца.
  3. Ако искате да подарите ваучер за посещение в СПА, салон за красота, настаняване в хотел или за покупка от даден магазин, то внимателно прочетете общите условия на сайта, при които ваучерът може да се използва. Проверете срокът и условията, при които той е валиден, както и дали не се изисква предварително запазване на час за посещението. Проверете и дали в хотела има свободни места за желаните от вас дати.
  4. Ако планирате като подарък екскурзия със самолет, то е важно да знаете, че 14-дневният срок за размисъл не важи и няма как да се откажете нито от почивката, нито от пътуването, освен ако в общите условия на сайта или в тарифата на билета не е предвидена такава опция. Но дори и да има подобен вариант, има вероятност да ви се наложи да платите определена такса.

Снимка: www.pexels.com
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре