Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Отменени полети на Райънер до Берлин поради стачка на летищата Шьонефелд и Тегел

17.02.2017

Ако сте сред засегнатите пътници, то е важно да знаете какви са вашите права
Вашият полет е отменен? В такъв случай правата на пътниците са определени в Регламент на ЕС, поради което са задължителни за всички държави от ЕС, Исландия и Норвегия. Тъй като Райънер е ирландска авиокомпания, то пътниците й са защитени от законодателството на ЕС. Правилата за отменени полети важат и при стачка на летище, както е в конкретния случай.
И те са:

Премаршрутиране или връщане на парите


Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
  • да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
  • да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
  • да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
Право на грижи

В случай на отменен полет вие може да имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. То важи само, ако изберете да пътувате по-късно, а не когато се откажете от полета изобщо.
Правото на грижи включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. 


Финансови компенсации

Ако вашият полет е отменен или закъснял, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Случаите на стачка са приети за такова извънредно обстоятелство и поради тази причина вие няма да имате право на допълнително парично обезщетение.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

  • Съвети в навечерието на Черния петък

    Най-важното в навечерието на кампанията Черен петък: Потребителите внимателно да четат договорите, които подписват, както и общите условия на продавача.

  • Алтернативно решаване на спорове по време на търговски намаления

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи онлайн платформата за алтернативно решаване на спорове на конференция на тема „Празничните намаления - предизвикателства пред малките и средни предприятия“. Събитието беше организирано от Комисията за защита на потребителите.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [61]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре